سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

فرهادی همراه با مردم به تماشای فیلمش نشست

به نام پروردگار مهربان 

 

فرهادی همراه با مردم به تماشای فیلمش نشست 

اصغر فرهادی شامگاه پنجشنبه 20 مردادماه در پردیس سینمایی ملت به همراه مردم به تماشای فیلم "گذشته" نشست.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فرهادی کارگردان فیلم "گذشته" شامگاه پنج شنبه 20 مردادماه با حضور در پردیس سینمایی ملت در جمع مردم و دوستدارانش قرار گرفت. وی که به صورت کاملاً سرزده و بدون هیچ برنامه از پیش تعیین شده ای در ساعت 23 در پردیس سینمایی ملت حضور یافت ، سانس آخر فیلم "گذشته" را در این پردیس سینمایی در جمع مخاطبان خود به تماشا نشست.

وی بعد از پایان فیلم ضمن حضور در جمع هواداران خود و گرفتن عکس یادگاری با آنان از نحوه اکران فیلم و کیفیت مطلوب سیستم نور و صدا در پردیس سینمایی ملت ابراز خرسندی و رضایت کرد.

فیلم سینمایی "گذشته" آخرین ساخته اصغر فرهادی از 29 خرداد همزمان با دیگر سینماهای تهران و شهرستان ها در پردیس سینمایی ملت به اکران عمومی در آمده است. 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2096100

«گذشته» فرهادی وارد باشگاه میلیاردی‌ها شد

به نام پروردگار مهربان  

 

«گذشته» فرهادی وارد باشگاه میلیاردی‌ها شد

فیلم «گذشته» اصغرفرهادی به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست.

علی سرتیپی – مدیرعامل فیلمیران- در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجموع فروش این فیلم را در تهران و شهرستان یک میلیارد و 40 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این فیلم شب گذشته پنجشنبه در تهران 40 میلیون تومان فروخته است.

وی با اشاره به استقبال از طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان اظهار کرد: «گذشته» شب گذشته در این طرح تنها در سینما آزادی 12 میلیون و 600 هزار تومان فروخته است.

سرتیپی همچنین مجموع فروش فیلم «گذشته» را در تهران 860 میلیون تومان اعلام کرد. 

این پخش‌کننده درباره فروش فیلم «چه خوبه که برگشتی» داریوش مهرجویی نیز خاطرنشان کرد: این فیلم فروشش در تهران و شهرستان‌ها به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده که سهم تهران از این فروش 850 میلیون تومان است.

سرتیپی از برپایی نشست خبری برای اصغر فرهادی طی روزهای آینده در «فیلمیران» خبر داد. 

 

http://isna.ir/fa/news/92042112896

اصغر فرهادی به ایران بازگشت

به نام پروردگار مهربان 

 

اصغر فرهادی به ایران بازگشت 

اصغر فرهادی هنرمند ارزشمند و مشهور ایران زمین بامداد امروز با هواپیمای ایران ایر وارد ایران شد 

 

  

 

 

 

http://www.banifilm.ir/Modules/News/NewsDetail.aspx?Ser_Id=1&News_Id=10670

پگاه آهنگرانی به "عرق سرد" پیوست / اولین همکاری با کیمیایی

 به نام پروردگار مهربان

 

پگاه آهنگرانی به "عرق سرد" پیوست /  اولین همکاری با کیمیایی 

پگاه آهنگرانی به جمع بازیگران فیلم سینمایی "عرق سرد" جدیدترین اثر مسعود کیمیایی اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تا کنون حضور محمدرضا فروتن، مهناز افشار، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی، تینا پاکروان، یوسف مرادیان و ساعد سهیلی قطعی شده و پگاه آهنگرانی نیز به تازگی به جمع بازیگران این پروژه پیوسته است.

این اولین همکاری آهنگرانی با کیمیایی است. آهنگرانی سال گذشته در جشنواره فجر جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم "دربند" دریافت کرد.

"عرق سرد" داستان دو جوان را روایت می کند که یک شب در یک باشگاه بیلیارد با زنی روبرو می شوند و در دو راهی تصمیم قرار می گیرند، داستان این فیلم از یک نیمه شب تا صبح روایت می‌شود. همانطور که داستان فیلم نشان می‌دهد نقش زن آن حضوری کلیدی در داستان دارد و باید منتظر ماند و دید این نقش به کدام یک از بازیگران زن سینمای ایران می‌رسد.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، مدیر صدابرداری: اسحاق خانزادی، طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم. 

 

 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2093541

برنامه‌ریزی برای مصاحبه مطبوعاتی اصغر فرهادی در ایران

به نام پروردگار مهربان 

 

برنامه‌ریزی برای مصاحبه مطبوعاتی اصغر فرهادی در ایران 

مصاحبه مطبوعاتی اصغر فرهادی و عوامل فیلم "گذشته" به زودی در ایران برگزار می‌شود.

علی سرتیپی، پخش‌کننده ایرانی فیلم "گذشته" به خبرنگار مهر گفت: اصغر فرهادی چهارشنبه نوزدهم تیر ماه به تهران می‌آید و ما از وی درخواست کردیم در صورت امکان بازیگران خارجی فیلم نیز در زمان اکران به ایران بیایند.

وی افزود: دعوت از عوامل خارجی فیلم "گذشته" توسط ما در فیلمیران صورت گرفته است و در تلاشیم به زودی آنها به ایران بیایند. البته خود بازیگران خارجی هم برای این سفر ابراز تمایل کرده‌اند.

سرتیپی ادامه داد: یک نشست مطبوعاتی به زودی برای این فیلم برگزار خواهد شد.

"گذشته" به تازگی در سینماهای تهران همزمان با سینماهای دنیا اکران شده است. این فیلم با نمایش در جشنواره کن موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای برنیس بژو شد. 

 

 

  
 

ستارهٔ زن فیلم «گذشته» همراه با دیگر عوامل این فیلم به ایران می‌آید

به نام پروردگار مهربان 

 

ستارهٔ زن فیلم «گذشته» همراه با دیگر عوامل این فیلم به ایران می‌آید  

کافه سینما- اصغر فرهادی پس از اکران موفقیت آمیز فیلم «گذشته» در فرانسه روز چهارشنبه به همراه خانواده خود به ایران می آید. ضمن اینکه بازیگران فیلم گذشته نیز یک هفته بعد به تهران سفر خواهند کرد. 

به گزارش کافه سینما به نقل از بانی فیلم، فرهادی پس از حضور موفقیت آمیزش در فرانسه و کارگردانی فیلم «گذشته» به همراه خانواده خود برای اقامت دائم به ایران باز می‌گردد.

نکته جالب توجه دعوت فرهادی از تمامی بازیگران فیلم «گذشته» از جمله برنیس بژو برای سفر به تهران است. براساس خبرهای رسیده، برنیس بژو و بازیگران آخرین فیلم فرهادی ضمن موافقت با این سفر، به احتمال قوی اواخر هفته آینده تمامی بازیگران «گذشته» به تهران می آیند تا از نزدیک به روال تولید، پخش و نمایش فیلم ها در کشورمان آشنا شوند.  

  

http://www.caffecinema.com/news-iran/34-news-iran/11768----lr---------.html

بازسازی سینما متروپل برای فیلم کیمیایی / سینمایی که باشگاه بیلیارد می‌شود

به نام پروردگار مهربان 

 

بازسازی سینما متروپل برای فیلم کیمیایی / سینمایی که باشگاه بیلیارد می‌شود 

سینمای متروپل لاله زار برای فیلمبرداری فیلم جدید مسعود کیمیایی توسط کیوان مقدم طراح صحنه و لباس فیلم "عرق سرد" در حال بازسازی و مرمت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شاهکار معماری با قدمتی حدودا 70 ساله یکی از بهترین آثار وارطان هوانسیان معمار دهه 20 است. این سینما سال‌ها متروکه و تعطیل بوده و نخستین‌بار درهایش برای فیلمبرداری گشوده شده است. سینمای متروپل در سال 1325 با فیلم "نگهبان مبارز" رونمایی شد.

در این نما ظرافت هنر، مدرنیته، هماهنگی، سادگی و جذابیتی والا بکار رفته است. این معماری فاخر که آخرین اثر وارطان است سال‌ها از چشم هنرمندان و قدیمی ها به دور مانده بود و حال مسعود کیمیایی آن را در فیلم خود ماندگار خواهد کرد تا یاد و خاطرات این میراث معماری برای همیشه زنده بماند.

قرار است با اتمام کار بازسازی و مرمت متروپل توسط گروه طراحی، فیلمبرداری در این سینمای خاطره‌انگیز در خیابان لاله‌زار آغاز شود. مدیریت فیلمبرداری این فیلم را علیرضا زرین دست به عهده دارد و کیوان مقدم طراح صحنه و لباس آن است، علیرضا شمس برنامه‌ریز و تینا پاکروان مدیر تولید پروژه "عرق سرد" با نام قبلی "کلید شکسته" هستند.

به گزارش مهر، قرارست این سینما بعد از بازسازی لوکیشنی برای باشگاه بیلیارد به عنوان مکان اصلی شکل‌گیری داستان این فیلم مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این فیلم داستان چند جوان است که نیمه شب بعد از بازگشت از باشگاه بیلیارد در خیابان با یک زن جوان مواجه می‌شوند و این امر ماجراهایی را رقم می‌زند.

تاکنون بازی پولاد کیمیایی و مهناز افشار در این فیلم قطعی شده است. 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2091983

فیلمسازم و بس

به نام پروردگار مهربان 

 

اصغر فرهادی در گفت و گو با ((شرق)): 

فیلمسازم و بس 

 

 

 

 http://sharghdaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=150&pageno=8

آخرین آمار فروش فیلم‌های فرهادی و مهرجویی اعلام شد

به نام پروردگار مهربان 

 

فروش فیلم سینمایی «گذشته» به 700 میلیون و «چه خوبه که برگشتی» به 900 میلیون تومان رسید.

علی سرتیپی - مدیرعامل موسسه فیلمیران - در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره آخرین رقم فروش فیلم اصغر فرهادی گفت: «گذشته» تا پنجشنبه‌شب - 13 تیرماه - در سینماهای تهران 620 میلیون تومان و در چند سینمای شهرستان 65 میلیون تومان فروش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این فیلم هنوز هیچ تیزر تلویزیونی و بیلبورد شهری برای تبلیغات در اختیار ندارد و اجازه چنین امکانی به «گذشته» داده نشده است. در واقع فروش 700 میلیون تومانی این فیلم براساس تبلیغات دهان به دهان توسط علاقه‌مندان انجام شده و این استقبال مردم است که ما را به فروش فیلم آقای فرهادی امیدوار می‌کند.

سرتیپی همچنین درباره فروش فیلم «چه خوبه که برگشتی» نیز بیان کرد: آخرین فیلم آقای داریوش مهرجویی تا پنج‌شنبه شب در تهران 680 میلیون تومان و در سینماهای شهرستان‌ها 230 میلیون تومان فروش داشته است که استقبال مردم از این فیلم را نشان می‌دهد. 

http://isna.ir/fa/news/92041408378

کیمیایی "کلید شکسته" را دو هفته دیگر جلوی دوربین می‌برد

به نام پروردگار مهربان 

 

کیمیایی "کلید شکسته" را دو هفته دیگر جلوی دوربین می‌برد 

فیلم سینمایی "کلید شکسته" جدیدترین اثر مسعود کیمیایی تا دو هفته آینده جلوی دوربین علیرضا زرین دست می‌رود. 

به گزارش خبرنگار مهر، پیش‌تولید فیلم سینمایی "کلید شکسته" به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز شده و گروه این اثر سینمایی لوکیشن‌های مورد نظر فیلم را که تمامی سکانس های آن در تهران فیلمبرداری می‌شود، انتخاب کرده‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این فیلم سینمایی قرار است طی دو هفته آینده جلوی دوربین علیرضا زرین‌دست برود.

در حال حاضر تنها حضور مهناز افشار و پولاد کیمیایی در این فیلم قطعی شده و هنوز نامی از دیگر بازیگرانی که قرار است در این فیلم حضور داشته باشند، منتشر نشده است. پیش از این مسعود کیمیایی برای انتخاب بازیگر مرد "کلید شکسته" سه گزینه حمید فرخ نژاد، مهران مدیری و رضا عطاران را در لیست خود قرار داده بود که هنوز از قطعی شدن حضور یکی از این بازیگران در فیلم خبری نشده است.

"کلید شکسته" داستان دو جوان را روایت می کند که یک شب در یک باشگاه بیلیارد با زنی روبرو می شوند و در دو راهی تصمیم قرار می گیرند، داستان این فیلم از یک نیمه شب تا صبح روایت می‌شود. همانطور که داستان فیلم نشان می‌دهد نقش زن آن حضوری کلیدی در داستان دارد و باید منتظر ماند و دید این نقش به کدام یک از بازیگران زن سینمای ایران می‌رسد.

در "کلید شکسته" دو نقش زن و سه نقش مرد وجود دارد که مهناز افشار و پولاد کیمیایی به عنوان دو تن از بازیگران این فیلم انتخاب شده اند. پیش از این نیز قرار بود لیلا حاتمی به عنوان یکی دیگر از بازیگران زن این فیلم انتخاب شود، اما به دلیل آن که این بازیگر در خارج از کشور حضور دارد، بازی وی در این فیلم منتفی است. بابک برزویه نیز به عنوان عکاس در این پروژه حضور دارد.

"کلید شکسته" دومین همکاری مهناز افشار با مسعود کیمیایی است. وی پیش از این در فیلم "رئیس" با مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی همکاری داشته است. پولاد کیمیایی نیز در اکثر فیلم های مسعود کیمیایی به عنوان بازیگر حضور داشته است. آخرین فیلم سینمایی که پولاد کیمیایی در آن بازی کرد، فیلم سینمایی "گشت ارشاد" به کارگردانی سعید سهیلی است که نوروز سال 91 در سینماها اکران شد و بعد از مدتی نمایش آن در سینماهای کشور متوقف شد.

پیش از این مسعود کیمیایی دو فیلمنامه "خائن‌کشی" و "دست تنها" را برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه کرده بود که موقعیت ساخت این دو فیلم سینمایی فراهم نشد. 

 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2083596