سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

اکران "دربند" بدون ممیزی

به نام پروردگار مهربان 

 

اکران "دربند" بدون ممیزی 

نسخه فیلم سینمایی "دربند" ساخته پرویز شهبازی برای اکران عمومی هیچ تغییری نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فجر ندارد.

امیر سمواتی تهیه‌کننده "دربند" به خبرنگار مهر گفت: دوستان در وزارت ارشاد برای مجوز نمایش، نقطه نظرات و ابهاماتی داشتند که خوشبختانه با گفتگو حل شد و فیلم بدون هیچ ممیزی اکران عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این فیلم هیچ تغییری نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره فیلم فجر اکران شد ندارد، افزود: تبلیغات فیلم همچون پخش آنونس از امروز در سینماها، آغاز شده و "دربند" بعد از فیلم "دهلیز" در گروه سینمایی آزادی اکران عمومی خواهد شد.

"دربند" داستان دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختری ناشناس هم‌خانه می شود .... در این فیلم بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی و ... حضور دارند. این فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت جوایزی چون سیمرغ بهترین کارگردانی، سیمرغ بهترین فیلمبرداری برای هومن بهمنش و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای پگاه آهنگرانی شد.

پرویز شهبازی ساخت فیلم‌هایی چون "نفس عمیق"، "عیار 14" و... را در کارنامه خود دارد. 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2113274 

 

«کلاس هنرپیشگی» سرانجام پروانه نمایش گرفت

به نام پروردگار مهربان 

 

«کلاس هنرپیشگی» سرانجام پروانه نمایش گرفت 

فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» جدیدترین ساخته‌ی علیرضا داودنژاد سرانجام پروانه نمایش گرفت.

این کارگردان سینما در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تایید گرفتن پروانه نمایش فیلمش خبر داد که برای اکران دوم عیدفطر در گروه «عصرجدید» قرارداد، دارد.

داودنژاد گفت: تبلیغات محیطی برای سینما این روزها بسیار گران و دور از دسترس است و با توجه به اینکه نزدیک سه ماه طول کشید تا پروانه نمایش بگیریم،امیدواریم در فرصت باقی‌مانده تا اکران بتوانیم تبلیغات مناسبی برای فیلم‌مان فراهم کنیم.

جدیدترین ساخته‌ی علیرضا داودنژاد روایت یک کلاس هنرپیشگی است که در آن، روابط خویشاوندی و تأثیرپذیری آن از تحولات اقتصادی و اجتماعی بازسازی می‌شود.

داودنژاد در کارنامه‌ی کارگردانی خود فیلم‌های «مرهم»، «تیغ‌زن»، «هوو»، «هشت‌پا»، «ملاقات با طوطی»، «بچه‌های بد»، «بهشت از آن تو»، «مصائب شیرین»، «عاشقانه»، «نیاز» و ... را دارد.

در فیلم جدید این کارگردان، بازیگرانی مانند رضا داودنژاد، محمدرضا داودنژاد، زهرا داودنژاد، علی داودنژاد، مهرداد کیش‌مهر، احترام‌السادات حبیبیان، عباس حبیبیان، مسعود میری، کیارش داودنژاد، یلدا محمودی، انوش محمودی، کبری حسن‌زاده، اقدس سعادت رضایی، زهرا حبیبیان و مهرانگیز عدالت ایفای نقش می‌کنند.

علیرضا داودنژاد برای ساخت «کلاس هنرپیشگی» جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران را از سی‌ویکمین جشنواره‌ی فیلم فجر گرفت. 

http://isna.ir/fa/news/92051508413

«گذشته»‌ی اصغر فرهادی به فارسی دوبله‌ می‌شود

به نام پروردگار مهربان  

 

«گذشته»‌ی اصغر فرهادی به فارسی دوبله‌ می‌شود 

اصغر فرهادی «گذشته» را به درخواست پخش‌کننده برای ادامه‌ی اکران عمومی و همچنین نسخه‌ی دی وی دی در ایران دوبله می‌کند.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سینماگر برگزیده‌ی اسکار که طی چند هفته‌ی گذشته سرانجام پس از ساخت و نمایش فیلمش از فرانسه به تهران بازگشته است، این روزها در حال انتخاب بازیگران مناسب برای دوبله‌ی فیلم «گذشته» است.

طبق تایید پخش‌کننده فیلم «گذشته» اگر دوبله فیلم آماده شود، یک اکران مجدد خواهند داشت و در شهرستانها علاوه بر نسخه‌ی زیرنویس،با نسخه‌ی دوبله شده هم اکران می‌شود.

علی مصفا بازیگر فیلم «گذشته» که به تازگی به ایران بازگشته است تنها هنرمندی است که حضورش در دوبله‌ی فیلم «گذشته» قطعی است. او در نقش خودش این کار را برعهده خواهد گرفت.

اصغر فرهادی پیش از این درباره‌ی دوبله‌ی فیلمش برای نمایش در ایران به خبرنگار ایسنا در کن گفته بود: «فعلا قصد ندارم فیلم را دوبله کند اما وقتی به ایران برگشتم درباره‌ی آن تصمیم می‌گیرم که این کار را انجام بدهم یا نه؟!»

فیلم «گذشته» به زودی در دو فستیوال «تورنتو» و «قاهره» به‌عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش درخواهد آمد. این فیلم تاکنون درفستیوال‌های کن،سیدنی،مونیخ ودوربان به نمایش درآمده‌ است و جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه را از «دوربان» گرفت.

آخرین ساخته‌ی اصغر فرهادی که وارد باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران شده است،هنوز اکران گسترده‌ای در شهرستانها نداشته است. پیش‌بینی می‌شود با دوبله‌ی فیلم، اکران آن در شهرستانها بطور گسترده آغاز شود.

به گزارش ایسنا، در خلاصه داستان «گذشته» آمده است: «احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی «لوسی» دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به «لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

علاوه‌بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین» ،«سابرینا وازانی» و«بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.  

 

http://isna.ir/fa/news/92051307258