سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

مرور آثار اصغر فرهادی در جشنواره فیلم تایوان

به نام پروردگار مهربان 

 

مرور آثار اصغر فرهادی در جشنواره فیلم "اسب طلایی"
شش فیلم سینمایی به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره بین‌المللی فیلم "اسب طلایی" در کشور تایپه به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم‌های "رقص در غبار"، "شهر زیبا" (هر دو از سوی بنیاد سینمایی فارابی) و "چهارشنبه سوری"، "درباره الی"، "جدایی نادر از سیمین" و "گذشته" (از سوی پخش کننده خارجی) در بخش ویژه‌ای با عنوان مروری بر آثار اصغر فرهادی به روی پرده می‌روند.

این دوره جشنواره که از سال 1962 در مقام مهم‌ترین رویداد سینمایی تایوان به ثبت رسیده است، از 17 آبان  ماه شروع شده و تا 7 آذر ماه سال جاری در کشور تایپه ادامه خواهد داشت.

فیلم "گذشته" نماینده سینمای ایران در اسکار 2014 است، همچنین وی جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را برای "جدایی نادر از سیمین" در اسکار 2012 دریافت کرد. 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2174010 

 

نویسنده‌ «بربادرفته» ‌113 ساله شد

به نام پروردگار مهربان 

 

نویسنده‌ «بربادرفته» ‌113 ساله شد 

17 آبان‌ ماه صدوسیزدهمین زاد‌روز «مارگارت میچل»، نویسنده‌ی زن آمریکایی و خالق رمان «بربادرفته» است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارگارت میچل، نویسنده‌ی زن آمریکایی بود که به ‌خاطر رمان ماندگار «بربادرفته» در سال 1937 برنده‌ی جایزه‌ی ادبی «پولیتزر» شد.

مارگارت در 8 نوامبر سال 1900 در آتلانتا در ایلالت جورجیا زاده شد. وی تحصیلات خود را در رشته‌ی پزشکی ادامه داد؛ اما به علت مرگ مادرش آن‌ را نیمه‌کاره گذاشت و به روزنامه‌نگاری پرداخت.

میچل در سال 1926 شروع به نوشتن رمان «بربادرفته» کرد که سرانجام در سال 1936 چاپ شد و به سرعت به 16 زبان ترجمه شد. بیش از 30 میلیون جلد از این کتاب فروخته شده است. میچل با شاهکار ادبی‌اش برنده‌ی جایزه کتاب ملی شد و «بربادرفته» عنوان برترین رمان سال 1936 را به خود اختصاص داد. 

این کتاب منبع اصلی فیلم سینمایی معروفی به همین نام است که در سال 1939 توسط «کلارک گیبل» ساخته شد و با بردن 10 جایزه‌ی آکادمی اسکار، رکورد کسب این جایزه معتبر را شکست. تاکنون اقتباس‌های نمایشی و سینمایی بسیاری از این اثر ادبی انجام شده است.

طی سال‌های اخیر مجموعه نوشته‌های نوجوانی میچل به همراه داستان بلندی با عنوان «لیسن گم‌شده» به چاپ رسید. همچنین کتابی از مجموعه مقالات این نویسنده آمریکایی که در مجله «آتلانتا» به چاپ می‌رسید، روانه بازار کتاب شد تا خوانندگان به قدرت قلم خالق «بربادرفته» بیش از پیش پی ببرند. 

 

http://isna.ir/fa/news/92081710809 

 

اکران فیلم کوتاه دانشجویی بازگشت

به نام پروردگار مهربان 

 

فیلم کوتاه بازگشت ، کاری از دانشجویان کارشناسی رشته فیلم سازی - تدوین  مرکز علمی کاربردی واحد 11 تهران اکران شد.
 

فیلم کوتاه بازگشت در روز چهارشنبه 15/8/92 ساعت 14 در سالن اجتماعات مرکز به نمایش گذاشته شد.

این فیلم کاری از دانشجویان کارشناسی پودمان 6 رشته فیلم سازی - تدوین است.

در این همایش آقایان آشوری و جبیب نژاد ( از اساتید برجسته سینمای ایران ) و آقایان جعفری و صفرکوپایه نیز ایراد سخنرانی نمودند.

از عوامل ساخت فیلم کوتاه بازگشت می توان به شرح ذیل نام برد :

نویسنده و کارگردان : کاظم صادقیه

تهیه کننده : رامین متحیرپسند

تدوین : رامین احمدی

مدیر تصویربرداری : علی ایقانی اعظم

صدابردار : فریدون اشکانی نژاد

دستیار نور و تصویر : سید محمد موسوی یکتا

دستیار کارگردان : امید گنج بخش

مشاور فیلم نامه : امید گنج بخش

منشی صحنه : ساره اصغری

عکاس : تورج امیرمهر

طراح گریم : مژگان نوعی

مجری گریم : سروش صادقیه

شاعر : اعظم کمالی

بازیگران : کاظم صادقیه و حمید بختیاری  

با تشکر از همکاری صمیمانه : علی رضوانی

 

http://uastf11.ac.ir/tabid/67/articleType/ArticleView/articleId/1645/---------11--.aspx

تسهیل پروسه رای گیری برای اعضای آکادمی اسکار

به نام پروردگار مهربان 

 

تسهیل پروسه رای گیری برای اعضای آکادمی اسکار 

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار تغییرات قابل ملاحظه‌ای را به منظور تسهیل فرآیند رأی‌گیری الکترونیکی (آنلاین) ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از اعتراض گسترده اعضای آکادمی در جریان برگزاری دوره قبل جوایز اسکار مبنی بر دشوار بودن فرآیند رأی‌دهی اینترنتی، آکادمی اسکار برای تسهیل فرآیند رأی‌دهی آنلاین اعضا، تغییراتی را از جمله کاهش کلمه‌های عبور مورد نیاز از این دوره اعمال خواهد کرد.

این تغییرات که در هشت ماه اخیر و پس از استفاده از رأی‌گیری الکترونیکی در هشتادوپنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار اعمال شده است، در واقع واکنشی به اعتراض اعضایی است که فرآیند رأی‌گیری اینترنتی را در مقایسه با روش قدیمی رأی‌گیری کاغذی سخت و دشوار می‌خواندند.

آکادمی اسکار با ارسال ایمیلی به اعضاء از آن‌ها خواسته است با ورود به وب‌سایت این نهاد سینمایی، روش رأی دهی خود را (الکترونیکی و یا کاغذی) مشخص کنند. این ایمیل شامل اطلاعاتی در مورد تغییراتی است که آکادمی اسکار در جهت تسهیل‌ رأی‌گیری آنلاین انجام داده است.

سال گذشته به دلیل مسائل امنیتی اعضای آکادمی مجبور بودند از دو نام کاربری و گذرواژه جداگانه برای ورود به بخش عمومی اعضاء و دیگری برای وارد شدن به بخش رأی‌دهی استفاده کنند و به همین دلیل بسیاری از اعضای آکادمی نتوانستند برای ثبت آرای خود وارد سیستم شوند.

از جمله مهمترین تغییرات اعمالی از سوی آکادمی این است که اعضاء امسال برای رأی‌دهی تنها به یک نام کاربری و کلمه عبور نیاز دارند.

همچنین سال گذشته اعضای آکادمی برای رأی‌دهی نیازمند به شماره شناسایی شخصی بودند که از طریق ایمیل دریافت کردند، اما امسال این الزام برداشته شده است.

دیگر تغییر آکادمی اسکار تسهیل فرآیند تغییر نام کاربری است، چرا که سال گذشته هر یک از اعضا با تغییر گذرواژه می‌بایست 24 ساعت برای صدور گذرواژه جدید صبر می‌کرد.

«وان هادسون»، رئیس آکادمی اسکار گفت استفاده رأی‌گیری آنلاین بسیاری ساده است و این امکان را برای تمامی اعضا فراهم می‌کند تا از سراسر جهان آرای خود را از طریق وب‌سایت اینترنتی آکادمی ثبت کنند.

با وجود مشکلاتی که برای رأی‌گیری در دوره قبل جوایز اسکار روی داد، رکورد 90 درصدی شرکت اعضای آکادمی به لطف رأی‌گیری آنلاین رقم خورد.  

http://isna.ir/fa/news/92080401485

«گذشته» برگزیده‌ی تماشاگران جشنواره‌ی فیلم «اسلو»

به نام پروردگار مهربان 

 

«گذشته» برگزیده‌ی تماشاگران جشنواره‌ی فیلم «اسلو»  

فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی، جایزه بهترین فیلم تماشاگران جشنواره‌ی «اسلو» را گرفت.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی، پس از نمایش در بیست‌وسومین جشنواره‌ی «اسلو» (نروژ)، برنده جایزه بهترین فیلم تماشاگران این جشنواره شد.

جشنواره‌ی اسلو که از سال 1991 هر سال در نروژ برگزار می‌شود، سالانه میزبان حدود 100 اثر از فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند از آسیا، آفریقا وآمریکای جنوبی است و تنها سه جایزه بهترین فیلم از نظر تماشاگران ، فیپرشی و آیینه نقره‌ای را به این آثار اهدا می‌کند.

این فیلم در ادامه حضور بین‌المللی در جشنواره‌های مختلف، در جشنواره اسلو که از 10 تا 20 اکتبر (18 تا 28 مهر ماه) برگزار شد، به نمایش درآمد.

اصغر فرهادی هفته‌ی گذشته به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بمبئی در هند حضور داشت و به تازگی به ایران بازگشته است.

«گذشته» با بازی علی مصفا، طاهر رحیم و برنیس بژو نماینده ایران در اسکار پیش‌رو است. 

 

http://isna.ir/fa/news/92080401314

بازگشت ناصر ملک‌مطیعی به سینما پس از سه دهه

به نام پروردگار مهربان 

 

       بازگشت ناصر ملک‌مطیعی به سینما پس از سه دهه 

ناصر ملک مطیعی با حضور در فیلم "نقش نگار" به کارگردانی علی عطشانی پس از سه دهه به سینمای ایران بازگشت.  

 

 

 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2162343

http://isna.ir/fa/news/92080401404

http://www.mehrnews.com/detail/Photo/2162172#ad-image-0