سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

بنیاد سینمایی فارابی برای پنجمین دوره آموزش نقد فیلم هنر جو می پذیرد

به نام پروردگار مهربان 

 

علاقه‌مندان برای شرکت در پنجمین دوره کلاس‌های آموزش نقد فیلم، که در سالن نمایش بنیاد برگزار می‌شود، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی مراجعه کنند                         

پس از برگزاری موفقیت آمیز چهار دوره از کلاسهای آموزش تخصصی نقد فیلم که با نتایج مثبتی همراه بود، پنجمین دوره این کلاس‌ها به زودی در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل می‌شود.
به گزارش ایلنا مدیر مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی ضمن اعلام خبر فوق گفت: در پنجمین دوره از کلاسهای آموزش نقد فیلم مباحثی چون: آداب نقدنویسی و شیوه نگارش، آشنایی با تاریخچه نقد، آشنایی با تاریخ سینمای ایران و جهان، جامعه‌شناسی سینما، معنا‌شناسی سینما، اقتباس‌شناسی، نشانه‌شناسی فیلم، شناخت جریان‌ها، آشنایی با سازوکارهای ساختاری اثر سینمایی و آشنایی با فیلمنامه نویسی با رویکرد نقد فیلم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سعید افراسیابی با تاکید بر تخصصی بودن این دوره‌ها و در نظر گرفتن اهداف آموزشی به منظور نقد صحیح آثار سینمایی افزود: در این دوره برای ارائه مباحث از عزیزانی چون منوچهر اکبرلو، رامتین شهبازی، علی علایی، شاهین کربلایی طاهر، نصرت الله تابش، رضا معدنی‌پور و آرش خوشخو بهره خواهیم بود.
وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در پنجمین دوره کلاس‌های آموزش نقد فیلم، که در سالن نمایش بنیاد برگزار می‌شود، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی واقع در خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، شماره ۵۹ مراجعه و یا با شماره تلفن۶۶۷۲۷۸۵۵ تماس حاصل نمایند. 

 

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=161251

زمان برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد

به نام پروردگار مهربان 

                        

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۸مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.به گزارش ایلنا زمان برگزاری جشنواره سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط شورای سیاست‌گذاری از تاریخ ۲۲ الی۲۸ مهرماه سال جاری در شهر تهران تعیین شد.
بنابراین گزارش مقرارت جشنواره از سوی شورای سیاست‌گذاری به زودی اعلام خواهد شد.
یادآور می‌شود؛ سی‌امین جشنواره فیلم کوتاه تهران در همین تاریخ و دو بخش سینمایی ایران و بین‌الملل در پردیس سینمایی ملت شهر تهران برگزار شد. 

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=161136

در حال اکران

به نام پروردگار مهربان 

 

فیلم «زندگی جای دیگریست» 

«زندگی جای دیگریست» سومین فیلم بلند سینمایی منوچهر هادی است. فیلم «زندگی جای دیگریست» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.  

 

خلاصه فیلم «زندگی جای دیگریست»:

داود، بهیار مجرب بیمارستانی است که بیماران مبتلا به مرگ را احیاء می‌کند. اینک مرگ به سراغ او آمده و از طرفی شوهر همسر سابق او نیز به مرگ محکوم شده است.

 

عوامل فیلم زندگی جای دیگریست:

کارگردان: منوچهر هادی/ تهیه‌کننده: سید امیر سیدزاد / نویسندگان: منوچهر هادی، بابک کایدان، پدرام کریمی/ مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی/ تدوین: منوچهر هادی / موسیقی: حامد ثابت/ صدابردار: جهانگیر میرشکاری و مهدی ابراهیم‌زاده / طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی/ طراح گریم: سودابه خسروی / منشی صحنه: رضا بقایی/ عکاس و کارگردان پشت صحنه: آرش صادقی

بازیگران: حامد بهداد، نیکی کریمی، یکتا ناصر، پارسا پیروزفر، خسرو امیر صادقی، رضا بهبودی، مهدی بجستانی، محمد حسین سیدزاده، رضا سخایی، امید کماری، ثمین حاجی مختاری.   

http://www.salamcinama.ir/news/756/  

استقبال وسیع از اصغر فرهادی در ترکیه

به نام پروردگار مهربان 

 

گمانه‌زنی‌ها درباره فیلم تازه اصغر فرهادی در ترکیه  

ترک‌ها استقبال وسیعی از فرهادی داشتند و ظاهراً این استقبال در حال تبدیل شدن به میزبانی از فرهادی برای مدتی است؛ اقامتی که روزنامه حریت ترکیه از آن خبر داده و با اشاره به اینکه فیلم بعدی فرهادی در اروپا ساخته خواهد شد، ترکیه را لوکیشن هفتمین فیلم بلند سینمایی این کارگردان مطرح ایرانی ذکر کرده و با تحسین از او، به استقبال این اتفاق رفته است.

پس از آنکه اصغر فرهادی در روزهای اخیر سفری به ترکیه داشت و آثارش را با سینماگران و دانشجویان ترکیه تماشا کرد و نشست‌های تخصصی در همین ارتباط داشت، خبرهایی از تولید فیلم تازه اصغر فرهادی در کشور ترکیه منتشر شده است؛ رخدادی که با استقبال نشریات این کشور همراه شده و نشریات این کشور به استقبالش رفته‌اند، ولی هنوز فرهادی خود قطعیتش را تأیید نکرده است.

به گزارش کافه‌سینما به نقل از تابناک، اصغر فرهادی به تازگی به دعوت برخی نهادهای سینمایی ترکیه و مشخصاً جشنواره استانبول، راهی این کشور شده و در روزهای اخیر نیز تصاویری از برگزاری یک کلاس توسط او برای دانشجویان منتشر شده است؛ اتفاقی که برای فیلمسازان دارای وجهه بین المللی ایران به ویژه برای عباس کیارستمی مرسوم است و او نیز به تازگی یک سلسله کلاس‌هایی برای فیلمسازی ارزان در کشورهای گوناگون برگزار کرده بود.

کلاس پیشرفته فرهادی که چهاردهم آوریل در جریان جشنواره استانبول شد، چندان بی‌سروصدا نبود و ترک‌ها استقبال وسیعی از او داشتند و ظاهراً این استقبال در حال تبدیل شدن به میزبانی از فرهادی برای مدتی است؛ اقامتی که روزنامه حریت ترکیه از آن خبر داده و با اشاره به اینکه فیلم بعدی فرهادی در اروپا ساخته خواهد شد، ترکیه را لوکیشن هفتمین فیلم بلند سینمایی این کارگردان مطرح ایرانی ذکر کرده و با تحسین از او، به استقبال این اتفاق رفته است.

حریت با اشاره به حضور اصغر فرهادی در استانبول به عنوان ریاست هیأت داوران سی و سومین جشنواره استانبول با همراهی «دافنه هالمن»، «فیلیپ له گای»، «لیندا مایلز» و «رضوان رادو لسکو» در ترکیب هیأت داوران بخش رقابتی، تأکید کرده که به رغم پیش بینی‌ها، لوکیشن دقیق فیلم بعدی این کارگردان ۴۱ ساله همچنان محرمانه است. فرهادی در ترکیه گفته که احساس قرابت بسیاری نسبت به فرهنگ ترکی دارد و احتمال دارد ترکیه لوکشین بعدی فیلمش باشد.

این کارگردان مطرح ایرانی به اهمیت سینمای ایران در تغییر تصورات نادرست آمریکایی نسبت به زندگی معاصر در ایران نیز اشاره کرده و گفت: رسانه‌ها به مردم تصویر اشتباهی نشان می‌دهد، ولی آنها می‌توانند در فیلم‌ها، مردم ایران را ببینند؛ ایرانی‌های واقعی. با دیدن این آثار مردم دیگر کشور‌ها درک می‌کنند که ایرانی‌ها شبیه خودشان هستند. نمایش گذاشتن زندگی مردم معمولی ایران در فیلم‌ها اهمیت فراوانی دارد و سال گذشته صد فیلم در ایران ساخته شده است.

این برنده جایزه اسکار، همچنین به تحسین ییلماز گونی، کارگردان معاصر کردتبار ترکیه که به زندگی طبقه کارگر در آثارش می‌پرداخت و نوری بیگله جیلان کارگردان فیلم برجسته «روزگاری در آناتولیا» پرداخته است؛ چهره‌هایی که برای ترک‌ها و کردهای ترکیه مورد احترام هستند و احتمالاً همین نگاه خاص فرهادی در افزایش احترامی که ترک‌ها به او گذاشته‌اند، بی‌تأثیر نبوده است. 

http://www.caffecinema.com/new/index.php/cinema/item/1883 

 

قاب خاطره به تهیه کنندگی داوود بیدل

به نام پروردگار مهربان


پخش مجموعه «قاب خاطره» به کارگردانی حجت ذیجودی و تهیه‌کنندگی داوود بیدل شبکه‌ آی‌فیلم


به گزارش جام‌جم، مجموعه اپیزودیک قاب خاطره برای مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی صدا و سیما تولید شده و در این سریال علی نصیریان نقش اول را بازی می‌کند. او ایفاگر نقش سیدرضی در این سریال تلویزیونی است که صاحب مغازه عکاسی است.

در این سریال علاوه بر نصیریان، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ‌چاپ، شهره سلطانی، محروز ناصرشریف و محمد اهلی به عنوان بازیگران ثابت حضور دارند و تعدادی بازیگر مهمان نیز در قاب خاطره ایفای نقش می‌کنند.

موضوع سریال قاب خاطره زائرانی است که برای زیارت به مشهد مقدس می‌روند. این زائران در یک عکاسخانه عکس می‌گیرند و در زیارت دوباره به این مکان مراجعه می‌کنند. مشکلاتی که برای این زائران پیش می‌آید با تلاش و همفکری صاحب عکاسخانه حل می‌شود و...

سیدرضی کسی است که سعی می‌کند تا جایی که از دستش برمی‌آید دیگران را راهنمایی کند و راه درست زندگی را به آنها نشان بدهد. رامین ناصرنصیر و افشین سنگ‌چاپ به ترتیب نقش‌های وحید و جمال را بازی می‌کنند.

سریال قاب خاطره با دستمایه قرار دادن موضوع زائران امام‌رضا(ع) بازارچه‌ای را طراحی کرده و به این بهانه مخاطبان را با فرهنگ و قومیت‌های مختلف آشنا می‌کند.

این سریال هر شب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پخش و ساعت‌های ۵ و ۳۰ دقیقه صبح و ۱۳ و ۳۰ تکرار خواهد شد.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از مدیر نور و تصویر: هادی شلاوند، طراح گریم: کورش علیزاده، مدیر تولید: وحید مرادی، دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز: وحید نصیری و میثم یوسفی


http://sima.jamejamonline.ir/news/1446633382971157869


http://s5.picofile.com/file/8120021226/103993.jpg

ثبت قرارداد اکران 3 فیلم / نمایش فیلم‌های مهرجویی و حجازی به زودی

به نام پروردگار مهربان 

 

قرارداد اکران فیلم‌های «زندگی جای دیگری‌ است» ،« زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «اشباح» در شورای صنفی نمایش ثبت شد.

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره مصوبات جلسه این شورا که 25 فروردین‌ماه برگزار شد، توضیح داد: از چهارشنبه 27 فروردین‌ماه، فیلم «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی در سرگروه «فرهنگ» نمایش خود را آغاز می‌کند.

او اضافه کرد: همچنین قرارداد دو فیلم دیگر در شورای صنفی نمایش ثبت شد و به این ترتیب «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح‌الله حجازی در گروه «استقلال» و فیلم «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی در گروه «آزادی» به نمایش درخواهد آمد.

فرجی با اشاره به اینکه برخی فیلم‌های اکران نوروزی هنوز به کف فروش خود نرسیده‌اند، گفت: در حال حاضر در دو گروه آزادی و استقلال تعویض فیلم نخواهیم داشت و پس از رسیدن به کف فروش، فیلم‌های «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «اشباح» جایگزین خواهد شد.  

http://isna.ir/fa/news/93012509453

توزیع کارت آزمون مهندسی فناوری ارشد از 3 اردیبهشت

به نام پروردگار مهربان 

 

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، آزمون دوره مهندسی فناوری ارشد و دوره کارشناسی حرفه‌ای ارشد نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی - کاربردی سال 1393صبح روز جمعه 5 اردیبهشت ماه در مراکز استانهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

کارت داوطلبان از روز چهارشنبه سوم اردیبهشت از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) و اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام نمایند.  

http://isna.ir/fa/news/93012508867

«در انتظار گودو» و «ملکه زیبایی لی‌نین» به اصغر فرهادی تقدیم شد

به نام پروردگار مهربان 

 

اصغر فرهادی در آخرین روز اقامتش در ایران به تماشای این دو نمایش در روزهای پایانی اجرا نشست و صبح امروز به استانبول رفت. 

جمعه شب گذشته، کارگردان مطرح سینما؛ اصغر فرهادی به تماشای دو نمایش «در انتظار گودو» و «ملکه زیبایی لی‌نین» نشست.

همایون غنی ‌زاده به عنوان کارگردان از طرف گروه اجرایی پیش از شروع کار بازیگران روی صحنه، هر دو اجرای خود را به اصغر فرهادی تقدیم کرد.

اسماعیل سماوی؛ رییس گروه مشاورین جوان ریاست جمهوری و رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ایران و آنا نعمتی؛ بازیگر از دیگر مهمانان شب گذشته اجرای در انتظار گودو بودند.

در انتظار گودو که آخرین روزهای اجرای خود را می‌گذارند، هر روز ساعت 17:30 در سالن اصلی تئاتر شهر با حضور پیمان معادی، رضا بهبودی، رامین سیار دشتی و علی سرابی روی صحنه می‌رود.

ملکه زیبایی لی‌نین نیز، در هفته پایانی‌اجرا، هر شب ساعت 20 در سالن اصلی تئاتر شهر با حضور ویشکا آسایش، سعید چنگیزیان، مهدی کوشکی و همایون غنی‌زاده اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است؛ اصغر فرهادی در آخرین روز اقامتش در ایران به تماشای این دو نمایش در روزهای پایانی اجرا نشست و صبح امروز به استانبول رفت. 

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=159010 

 

آن کودک خردسال دیروز را ببخشائید

به نام پروردگار مهربان    

در خواست اصغر فرهادی از خانواده "سربندی" 

«آن کودک خردسال دیروز را ببخشائید» 

 

اصغر فرهادی خطاب به خانواده "سربندی" نامه‌ای نوشت تا "ریحانه جباری" را که در آستانه اعدام است، ببخشند.

در متن نامه این کارگردان سینمای ایران که نسخه‌ای در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: 

 

http://isna.ir/fa/news/93012207281

تحلیل "دیلی تلگراف" از فیلم «گذشته» همزمان با اکران در انگلیس

به نام پروردگار مهربان 

 

"دیلی تلگراف" در نگاهی متفاوت به فیلم «گذشته» اصغر فرهادی این فیلم را، سفری در زمان دانسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم 130 دقیقه‌ای «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی و با حضور بازیگران مشهوری از جمله «برنیس بژو» این روزها در سینماهای انگلستان اکران گسترده‌ای داشته است.

در این شرایط دیلی تلگراف در گزارشی به بررسی این فیلم و کارگردان آن پرداخته و با تمجید از «گذشته» آن را نوعی سفر در زمان دانسته است که در بخشی از این نوشته اینگونه می‌خوانیم: 

 

http://isna.ir/fa/news/93012207007