سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

جلسه اکران و نقد فیلم سر به مهر

به نام پروردگار مهربان 

 

جلسه اکران و نقد فیلم سر به مهر 

امروز و از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران جلسه اکران و نقد فیلم سر به مهر برگزار شد.  

در ذیل مطالبی از هادی مقدم دوست کارگردان فیلم که در بخش نقد فیلم بیان نمودند را می خوانید. 

 

* استارت نوشتن فیلمنامه از سال 86-85 و همزمان با نوشتن فیلمنامه بی پولی بود 

* پاییز 91 استارت فیلمبرداری زده شد 

* پلان به یک مقدمه احتیاج دارد و محتاج یک ایده است 

* فیلم مثل دارو می ماند که می تواند موثر باشد و تاثیر بر روی انسان بگذارد البته نه دگرگونی آنچنانی 

* تفاوت است میان فیلم مورد پسند همگانی اما زودگذر و فیلمی با اقبال محدود اما با تاثیری ادامه دار (که مورد دوم مد نظر هادی مقدم دوست است)  

 

بازدید وزیر علوم از غرفه دانشگاه جامع واحد 11

به نام پروردگار مهربان 

 

بازدید وزیر علوم از غرفه دانشگاه جامع واحد 11

به گزارش روابط عمومی گروه فیلمسازی پنجره، دکتر رضا فرجی دانا در بازدید از دومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از غرفه دانشگاه جامع واحد 11 نیز بازدید نمودند.

سخنگوی گروه فیلمسازی پنجره، در گفتگویی صمیمانه با وزیر محترم علوم ، از جمله موفقیت های دانشگاه جامع واحد 11 در زمینه توسعه کارآفرینی را گروه فیلمسازی پنجره عنوان نمودند که به محض فارغ التحصیلی در زمینه کارآفرینی فعالیت نمودند که واکنش مثبت و تشویق وزیر محترم علوم را به همراه داشت.

دکتر فرجی دانا همچنین در پاسخ به روابط عمومی گروه فیلمسازی پنجره، پیام خود را برای دانشجویان فعال در زمینه توسعه کارآفرینی، آرزوی موفقیت برای همه دانشجویان عنوان نموده و ابراز امیدواری کردند که دانشجویان در مجموعه دانشگاهی خود مهارت هایی را بیاموزند که بتوانند برای جامعه خود مفید باشند و افتخار آفرینی نمایند. 

روابط عمومی گروه فیلمسازی پنجره   

 

حضور گروه فیلمسازی پنجره در نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی

به نام پروردگار مهربان 

حضور گروه فیلمسازی "پنجره" در نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع استان تهران

دومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی همزمان با هفته پژوهش و فناوری و درکنار چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران از 23 آذرماه لغایت 27 آذرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران سالن A26 برگزار می شود.

ساعت بازدید نمایشگاه از ساعت 9 الی 16 خواهد بود.

گروه فیلمسازی پنجره نیز از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 11 در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد و نمونه آثار، ساخته ها و توانمندی های گروه را به مخاطبان نمایشگاه ارائه خواهد نمود.

ضمن دعوت جهت بازدید از نمایشگاه، مقدم یکایک شما سروران گرامی را جهت حضور در غرفه گروه فیلمسازی پنجره گرامی می داریم. 

روابط عمومی گروه فیلمسازی پنجره

"گذشته" اصغر فرهادی نامزد گلدن گلوب شد

به نام پروردگار مهربان 

 

"گذشته" اصغر فرهادی نامزد گلدن گلوب شد 

نامزدهای دریافت جایزه گلدن گلوب معرفی شدند که در آن فیلم «گذشته» اصغر فرهادی به عنوان نامزد بهترین فیلم خارجی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی «گذشته» جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی به عنوان نامزد گلدن گلوب معرفی می‌شود که نماینده سینمای ایران در اسکار پیش‌رو است.

چندی پیش هم هیات منتقدین فیلم آمریکا در مراسم سالانه‌ی خود فیلم «گذشته» را به عنوان برترین فیلم خارجی سال انتخاب کرد.

فیلم «گذشته» در جشنواره‌ی کن گذشته، جایزه‌ی بهترین بازیگری زن را برای برنیس بژو دریافت کرد.

این فیلم با بازی برنیس بژو، علی مصفا و طاهر رحیم نماینده ایران در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار است و به عنوان یکی از شانس‌های دریافت این جایزه، نامش در پیش‌بینی‌های رسانه‌های دنیا برای اسکار مطرح می‌شود.

همچنین به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، فیلم‌های "آبی گرم‌ترین رنگ است"، برنده نخل طلای کن، ساخته عبدالطیف کشیش، "زیبایی بزرگ"، ساخته پائولو سورنتینو، "شکار" و "باد برمی‌خیزد" رقبای "گذشته" فرهادی برای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2014 محسوب می‌شوند.

مراسم سالانه اعطای جوایز گلدن گلوب 12 ژانویه 2014 (22 دی) برگزار می‌شود.

اصغر فرهادی پیش از این در سال 2012 با فیلم «جدایی نادر از سیمین» توانسته بود جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی را کسب کند. 

 

http://isna.ir/fa/news/92092114911

تجلیل از کارگردانان نامدار ایرانی در جشنواره‌های اسکاتلند و سوئیس

به نام پروردگار مهربان 

 

تجلیل از کارگردانان نامدار ایرانی در جشنواره‌های اسکاتلند و سوئیس 

دو جشنواره فیلم اروپایی در اسکاتلند و سوئیس از کارگردانان سرشناس سینمای ایران تقدیر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جشنواره فیلم ادینبورگ در اسکاتلند و همچنین جشنواره فرایبورگ در سوئیس با نمایش مجموعه‌ای از آثار کارگردانان بنام ایرانی، از سینمای ایران تجلیل می‌کنند.

به گزارش اسکرین دیلی، در این برنامه در مجموع 27 فیلم ساخته شده در سال‌های 1933 تا 2006 در سینمای ایران از کارگردانانی چون اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، جعفر پناهی و امیر نادری تقدیر شود.

همچنین از مانیا اکبری، کاوه بختیاری، سپیده فارسی و رفیع پیتز نیز در این دو جشنواره تقدیر خواهد شد.

در این برنامه‌ تحت عنوان «تاریخ سینمای ایران» برخی از این کارگردانان برای نمایش آثارشان در فرایبورگ حاضر شوند.  

 

http://isna.ir/fa/news/92091610653

پیمان معادی و کریستین استوارت با یک فیلم راهی جشنواره‌ی "ساندنس" می‌شوند

به نام پروردگار مهربان 

 

پیمان معادی و کریستین استوارت با یک فیلم راهی جشنواره‌ی "ساندنس" می‌شوند 

فیلم «اردوگاه اشعه ایکس» با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت به بخش رقابتی فیلمهای آمریکایی جشنواره فیلم ساندنس راه یافت.

به گزاش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، مسئولان برگزاری سی‌امین جشنواره فیلم ساندنس فهرست فیلمهای حاضر بخش‌های گوناگون در این رویداد سینمایی را اعلام کردند که فیلم «اردوگاه اشعه ایکس» ساخته «پیتر ساتلر» با بازی پیمان معادی و «کریستین استوارت» ستاره مجموعه فیلم «گرگ و میش» به عنوان یکی از شانزده فیلم حاضر در بخش رقابتی فیلمهای داستانی آمریکا انتخاب شد.

معادی در این فیلم نقش یک زندانی را بازی می‌کند که هشت سال در زندان گوانتانامو حضور داشته و اکنون با یک «کریستن استوارت» یکی از نگهبانان زندان آشنا می‌شود.

معادی با درخشش در فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» توانست توجهات را به خود جلب کند و قرار است در پروژه فیلم دیگری به نام «آخرین شوالیه‌ها» ساخته «کازواکی کریا» نیز ایفای نقش کند.  

http://isna.ir/fa/news/92091510314 

 

«گذشته» بهترین فیلم خارجی سال هیات منتقدان فیلم آمریکا شد

به نام پروردگار مهربان 

 

«گذشته» بهترین فیلم خارجی سال هیات منتقدان فیلم آمریکا شد 

هیات منتقدین فیلم آمریکا در مراسم سالانه‌ی خود فیلم «گذشته» ساخته‌ی جدید اصغر فرهادی را به عنوان برترین فیلم خارجی سال انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیات منتقدین فیلم آمریکا چهارشنبه شب برترین آثار سینمایی جهان را در بخش‌های گوناگون معرفی کرد که فیلم «او» ساخته جدید «اسپایک جونز» به عنوان بهترین فیلم و «گذشته» ساخته جدید اصغر فرهادی عنوان بهترین فیلم خارجی را از آن خود کردند.

فرهادی در حالی اولین جایزه خود را در فصل جوایز سینمایی کسب می‌کند که جوایز هیات ملی نقد یکی از پیش‌بینی‌کننده‌های خوب برای جوایز سینمایی اسکار محسوب می‌شود.

همچنین در سایر بخش‌های جوایز فیلم هیات نقد آمریکا در بخش بهترین کارگردانی «اسپایک جونز»، در بخش بهترین بازیگر مرد «بروس درن» برای فیلم «نبراسکا» و در بخش بهترین بازیگر زن «اما تامپسون» برای نقش آفرینی در فیلم «نجات آقای بنکس» موفق به کسب جایزه شدند.

جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد و زن نیز به ترتیب به «ویل فورت» برای فیلم «نبراسکا» و «اوکتاویو اسپنسر» برای بازی در فیلم «ایستگاه فروتویل» رسید.

جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی جوایز هیات ملی نقد آمریکا را برادران «کوئن» برای فیلم نامزد نخل طلای «درون لوئین دیویس» تصاحب کردند و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز به «ترنس وینتر» برای نگارش فیلمنامه «گرگ وال استریت» جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» رسید.

از دیگر جوایز اهدایی می‌توان به جایزه بهترین انیمیشن به «با می‌وزد» ساخته «هایائو میازاکی»، جایزه بازیگر مرد نوظهور به «مایکل بی. جردن» برای فیلم «ایستگاه فروتویل»، بازیگر زن نوظهوربه «آدل اکسارهوپولوس» برای فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است»، جایزه بهترین کارگردان اول به «رایان کوگلر» برای کارگردانی فیلم «ایستگاه فروتویل» و جایزه بهترین ساخته مستند به «داستان‌هایی که می‌گوییم» به کارگردانی «سارا پولی» اشاره کرد.

جایزه بهترین گروه بازیگری را نیز تیم بازیگری فیلم «زندانی‌ها» از آن خود کردند.

به گزارش ایسنا، علاوه بر فیلم «گذشته» که عنوان بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد، فیلمهای «آنسوی تپه‌»، «گلوریا»، «استاد بزرگ»، «شکار» و «کشتی ربایی» به عنوان سایر آثار شاخص خارجی سال معرفی شدند.   

http://isna.ir/fa/news/92091510295

ماندگارترین دیالوگ‌های سینمای علی حاتمی خطاطی شد

به نام پروردگار مهربان 

 

ماندگارترین دیالوگ‌های سینمای علی حاتمی خطاطی شد 

با فرا رسیدن هفدهمین سالروز درگذشت علی حاتمی، نویسنده و کارگردان بنام کشورمان نمایشگاه خطی از ماندگارترین دیالوگ‌های سینمای این هنرمند در نگارخانه سرو برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه جمعه 15 آذر، ساعت 16 با حضور لیلا حاتمی، جمشید مشایخی، علی دهکردی، رضا رویگری، رحیم نوروزی، محبوبه بیات، سیدمحمد مختاری و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کشورمان در فرهنگ سرای سرو افتتاح می شود.

در این نمایشگاه سپیده مبرهن بیش از 25 دیالوگ ماندگار سینمای علی حاتمی را که توسط هنرمندانی چون جمشید مشایخی، علی نصیریان و عزت الله انتظامی بیان شده است، با هنر خوشنویسی می‌آراید.

در ابتدای این مراسم نشستی با حضور مهمانان و دوستداران حاتمی در سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرای سرو برگزار می شود و در آن دوستان علی حاتمی ضمن بیان خاطرات و مرور فیلم‌های علی حاتمی به بررسی نقش و تاثیر او بر سینما کشور خواهند پرداخت.

به علی حاتمی بخاطر دیالوگ‌های زیبا و ماندگار فیلم‌هایش لقب "سعدی سینمای ایران" داده‌اند.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی یکم مراجعه کنند. 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2188071 

 

شبی با علی حاتمی در خانه هنرمندان ایران

به نام پروردگار مهربان 

 

شبی با علی حاتمی در خانه هنرمندان ایران 

پنجمین شب از سلسله نشست‌های شب‌های ایرانشهر پنجشنبه 14 آذر به علی حاتمی کارگردان و فیلمنامه‌نویس نامی ایران اختصاص دارد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفدهمین سال درگذشت علی حاتمی مراسم یادبودی در قالب برنامه شب‌های ایرانشهر به همت واحد پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که اجرای آن بر عهده «سهیل محمودی» است، استاد علی نصیریان، امین تارخ، محمدرضا اصلانی، احمد بخشی و سید محمد بهشتی به سخنرانی درباره شخصیت و آثار زنده‌یاد علی حاتمی خواهند پرداخت. همچنین برای این مراسم از همه دوستان و همکاران علی حاتمی که در فیلم‌‌های او همکاری داشته‌اند دعوت شده است.

در بخش دیگری از این مراسم نیز موسیقی سریال "هزاردستان" به صورت زنده برای حاضران اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند پنجشنبه 14 آذر از ساعت 17:30 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند. 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2188325 

  

صفحه اختصاصی برای دانشجویان فیلمسازی واحد 11

دوستان همراه  

برای هر یک از دانشجویان یک صفحه اختصاصی شامل عکس،آدرس ایمیل،سوابق هنری و ...در وبلاگ ایجاد شده است.علاقمندان به داشتن این صفحه اطلاعات خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند . 

رامین احمدی - remee_1978@yahoo.com