سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

نمایش و نقد فیلم‌های کوتاه «شهرام مکری» در کانون فیلم سینماحقیقت

به نام پروردگار مهربان 

 

عصر امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت ماه) و در پنجمین برنامه از دوره جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، چهار فیلم کوتاه «شهرام مکری» به نمایش عمومی درآمده و سپس مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، توفان سنجاقک، محدوده دایره، آندو- سی، خام پخته سوخته، از جمله فیلم‌های کوتاه «شهرام مکری» است که از ساعت 17:30 عصر یکشنبه (28 اردیبهشت ماه) در سالن «سینماحقیقت» این مرکز به نمایش درآمده و سپس با حضور این فیلمساز، ناصر صفاریان (منتقد سینما و مجری) و نیما عباسپور (منتقد و فیلمساز) مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است: تماشای این فیلم و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن، برای عموم آزاد و رایگان است و علاقمندان می توانند از ساعت 17:30 عصر یکشنبه، به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. ضمن اینکه عموم علاقمندان سینما جهت اطلاع از برنامه های هفتگی سالن «سینماحقیقت» می توانند نام و نام خانوادگی و حرفه خود را به سامانه پیامکی روابط عمومی این «مرکز» به شماره 20001062 پیامک کنند. 

جشنواره کن 2014

به نام پروردگار مهربان 

 

حضور عباس کیارستمی و لیلا حاتمی در هیات داوران شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن 

 

http://www.leila-hatami.com

 http://isna.ir/fa/news/93022415804

http://isna.ir/fa/news/93022616504 

Photo: AP

 

اکران

به نام پروردگار مهربان 

 

اشباح 

 

کارگردان: داریوش مهرجویی 

تهیه کننده: داریوش مهرجویی و جهانگیر کوثری 

بازیگران: مهتاب کرامتی - همایون ارشادی - حسن معجونی - مهدی سلطانی  

خلاصه داستان: 

 تیمسار سلیمانی و همسرش در روابط خود به بن بست میرسند، تلاش های وکیل خانواده برای بهبود اوضاع زندگی آنها بی نتیجه می ماند ،سالها بعد گناهان تیمسار گریبان مازیار ( پسر جوانش ) را میگیرد و مسیر عشق و زندگی او را دشوار می سازد.  

سایر عوامل:  

نویسنده فیلمنامه : داریوش مهرجویی با همکاری وحیده محمدی فر( با نگاهی به نمایشنامه "اشباح" نوشته هنریک ایبسن) / مدیر فیلمبرداری : محمود کلاری / تدوین : حسن حسندوست /مدیر صدا برداری : نظام الدین کیایی/ صدا گذار: امیرحسین قاسمی / مدیر هنری : داریوش مهرجویی /طراح گریم: مهین نویدی/طراح لباس : وحیده محمدی فر /طراح صحنه : امیرحسین قدسی /عکاس : سحاب زری باف 

 

http://cinematicket.org/ 

http://www.cinema-mellat.com 

 

اکران

به نام پروردگار مهربان 

 

متروپل 

فیلم سینمایی متروپل ساخته مسعود کیمیایی از امروز اکران می شود. 

 

 

خلاصه داستان: 

زن جوان بیوه ای برای فرار از دست عواملی که برای آزار او اجیر شده اند به سینمای متروکه ای که دو جوان آن را اداره می کنند پناه می برد. 

 

بازیگران: 

مهناز افشار، پولاد کیمیایی، محمدرضا فروتن، ساعد سهیلی، یوسف مرادیان، شقایق فراهانی، سحر دولتشاهی، اکبر معززی و امید گنج بخش 

  

http://www.cinema-azadi.com 

  http://www.cinema-mellat.com 

 

مجموعه فیلمنامه‌های اصغر فرهادی منتشر می‌شود

به نام پروردگار مهربان 

 

مجوز انتشار مجموعه فیلمنامه‌های نوشته شده توسط اصغر فرهادی از سوی وزارت ارشاد صادر شده است و قرار است این فیلمنامه‌ها توسط نشر چشمه به زودی منتشر شود.    

                      

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=167641

17 اردیبهشت زادروز اصغر فرهادی

به نام پروردگار مهربان 

 

اصغر فرهادی ( زادهٔ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ خمینی‌شهر) کارگردان،فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است. وی یگانه کارگردان ایرانی است که موفق به کسب جایزه اسکار، در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شده‌است. او این جایزه را برای کارگردانی فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد؛ او همچنین نامزد دریافت همین جایزه برای فیلم نامه غیراقتباسی برای فیلم خود بود. پیشتر وی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است. خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات اوست. وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. او اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است این جایزه را به خود اختصاص دهد.

نشان آفیسیر نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه توسط اورلی فیلیپیتی، وزیر فرهنگ این کشور، هشتم اسفندماه (۲۵ فوریه ۲۰۱۴) در پاریس به فرهادی اهدا شد. این نشان به‌دلیل «خلاقیت‌های هنری و تاثیر اصغر فرهادی بر هنر و ادبیات فرانسه و سراسر جهان» به این فیلمساز ایرانی تعلق گرفت.

در یک نظرسنجی مجله تایم، وی رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد؛ و در نهایت به عنوان یکی از ۱۰۰ چهرهٔ تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد.

از  ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد 

 

آیین‌نامه جشنواره فیلم کوتاه منتشر شد

به نام پروردگار مهربان 

 

 آیین‌نامه جشنواره فیلم کوتاه منتشر شد

http://isna.ir/fa/news/93021308734

اکران "اجاره نشینی" در کانون فیلم «سینماحقیقت»

به نام پروردگار مهربان 

 

عصر فردا (یکشنبه 14 اردیبهشت ماه) و در سومین برنامه از دوره جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «اجاره نشینی» ساخته ابراهیم مختاری و کیوان کیانی به نمایش عمومی درآمده و سپس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فیلم مستند 16 میلیمتری «اجاره نشینی» که تولید سال 1361 است، از ساعت 17:30 عصر یکشنبه (14 اردیبهشت ماه) در سالن «سینماحقیقت» این مرکز به نمایش درآمده و با حضور ابراهیم مختاری و کیوان کیانی (کارگردانان)، ناصر صفاریان (منتقد سینما و مدیر نشست) و همایون امامی (نویسنده و مستندساز) مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

برپایه این گزارش، از دیگر عوامل تولید این فیلم مستند می توان به عطاالله حیاتی و فرهاد صبا (فیلمبرداران)، علیرضا کرمانی و محمود سماک باشی (صدابرداران) و پریچهر ممتهن (تدوینگر) اشاره کرد.

تماشای این فیلم و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن، برای عموم آزاد و رایگان است و علاقمندان می‌توانند از ساعت 17:30 عصر یکشنبه، به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

ضمن اینکه عموم علاقمندان سینما جهت اطلاع از برنامه های هفتگی سالن «سینماحقیقت» می‌توانند نام و نام خانوادگی و حرفه خود را به سامانه پیامکی روابط عمومی این «مرکز» به شماره 20001062 پیامک کنند.  

 

لیلة‌الرغائب؛ شب آرزوها

به نام پروردگار مهربان 

 

امشب، شبِ برآورده شدن آرزوهاست  

http://isna.ir/fa/news/93021107579