سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

بلیت های نیم بها در پردیس‌های شهرداری به مناسبت روز ملی سینما

به نام پروردگار مهربان 

 

بلیت های نیم بها در پردیس‌های شهرداری به مناسبت روز ملی سینما 

به گزارش «بانی فیلم»،سیدهادی منبتی مدیرعامل موسسه ضمن گرامیداشت روز ملی سینما و تبریک به تمامی هنرمندان و علاقمندان به هنر هفتم اعلام کرد: به مناسبت این روز ملی تمامی علاقمندان می توانند از تسهیلات پردیس های سینمایی شهرداری به صورت نیم بهاء استفاده کنند.

وی همچنین عنوان کرد: که پردیس های سینمایی که شامل این طرح است ملت، آزادی، تماشا، راگا و رازی است که با در اختیار داشتن 18 سالن مجهز به جدیدترین سیستم پخش و صدای دالبی در روز ملی سینما با ارائه بلیت نیم بها میزبان شهروندان تهرانی هستند.

منبتی در ادامه افزود: که موسسه تصویر نیز از سال گذشته نیز در راستای فرهنگ سازی،ارایه خدمات فرهنگی بهتر به شهروندان و ایجاد انگیزه در مخاطبان، فیلم ها را در دو سانس ابتدایی پردیس های تحت پوشش خود به صورت نیم بها اکران کرده است که این طرح تا کنون نیز ادامه دارد.

عموم مردم و علاقمندان می‌توانند در روز پنج شنبه 21 شهریورماه ، با 50 درصد تخفیف به تماشای فیلم های سینمایی در حال اکران در پردیس های ملت (واقع در بزرگراه نیایش، روبروی بزرگراه کردستان)، پردیس سینمایی آزادی (واقع در خیابان شهید بهشتی، تقاطع خیابان خالد استامبولی)، پردیس سینمایی تماشا (واقع در میدان یافت آباد، بلوار معلم) ، پردیس سینمایی راگا (واقع در شهرری، اتوبان شهید آوینی، جنب فروشگاه شهروند) و پردیس سینمایی رازی (واقع در میدان رازی، خیابان هلال احمر) بنشینند. 

برای فرهاد که 11 سال است از «بوی عیدی»اش خبری نیست

به نام پروردگار مهربان 

  

برای فرهاد که 11 سال است از «بوی عیدی»اش خبری نیست 

امروز 9 شهریورماه‌ سالروز درگذشت مردی است که «گنجشکک اشی‌مشی» را خوب می‌شناخت و «جمعه»‌های «کودکانه» هنوز او را به یاد دارند، اما 11 سال است که از «بوی عیدی‌اش» خبری نیست.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرهاد ۲۹ دی ماه 1322 درتهران متولد شد.

پدرش رضا مهراد، کاردار ایران در کشورهای عربی بود. فرهاد تا ۸ سالگی در عراق زندگی می‌کرد و برادر بزرگش ویلن می‌نواخت.

سرانجام یکی از دوستان برادرش متوجه علاقه فرهاد به موسیقی می‌شود و از خانواده فرهاد می‌خواهد که سازی برای او تهیه کنند. با اصرار برادرش یک ویلن‌سل برای او تهیه می‌کنند و تمرینات فرهاد آغاز می‌شود. ولی عمر تمرینات ویلن‌سل از سه جلسه فراتر نرفت.

او بعد از ترک تحصیل در کلاس یازدهم با یک گروه نوازنده ارمنی آشنا می‌شود و با استفاده از سازهای آنان به صورت تجربی نواختن را می‌آموزد و مدتی بعد به عنوان نوازنده‌ی گیتار در همان گروه شروع به فعالیت می‌کند.

فرهاد دو سال نیز به انگلستان رفت و در آنجا با موسیقی پاپ آن سال‌های انگلستان آشنا شد.

پس از بازگشت به ایران فرهاد اولین اجرای موسیقی خود را در هتل «ریمبو» در خیابان ایرانشهر تهران اجرا کرد. سپس به اجرای برنامه در رستوران «کوچینی» ادامه داد و در آنجا به «فرهاد بلک‌کَتس» مشهور شد.

در این دوران در کافه‌های مختلف تهران به خواندن آوازهایی از گروه‌های معروف موسیقی آن زمان از جمله بیتل‌ها، الویس پریسلی، و ری چارلز می‌پرداخت. در همین دوره ترانه «اگه یه جو شانس داشتیم» را برای دوبله‌ی فیلم «بانوی زیبای من» خواند که در فیلم استفاده شد.

این هنرمند تا سال ۱۳۵۷ و انقلاب اسلامی ایران کنسرت‌های فراوانی داد. در بهمن ۱۳۵۷ و هم زمان با انقلاب ترانه‌ی معروف «وحدت» را با آهنگی از منفردزاده و شعر سیاوش کسرایی ضبط کرد.

فرهاد در سال 74 نیز اولین کنسرت بعد از انقلابش را در «کلن» اجرا کرد و در سال 76 آلبوم «وحدت» از سوی این هنرمند منتشر شد.

پس از انتشار آلبوم «برف» فرهاد درصدد تهیه آلبومی با نام «آمین» بود که ترانه‌هایی از کشورها و زبان‌های مختلف را در بر می‌گرفت. اما از مهرماه ۱۳۷۹ بیماری او جدی شد.

فرهاد به بیماری «هپاتیت c » مبتلا شده بود و در نتیجه‌ی عوارض کبدی ناشی از آن در خرداد ۱۳۸۱ برای درمان به فرانسه رفت و در ۹ شهریور همان سال پس از مدتی اغما در بیمارستان، در سن ۵۹ سالگی درگذشت و در ۱۳ شهریور در گورستان «تیه» پاریس دفن شد.

به گزارش ایسنا، «خانه فرهاد» در موزه سینما بنا شده است و پوران گلفام همسر این هنرمند تمام وسایل شخصی فرهاد را از جمله پیانو، کاست‌ها، یادداشت‌های شخصی و... به این موزه بخشیده است.   

 

http://isna.ir/fa/news/92060905340

حضور فرهادی در کنار نوه فورد کاپولا در جشنواره‌ای آمریکایی/ "گذشته" به استرالیا رفت

به نام پروردگار مهربان  

 

حضور فرهادی در کنار نوه فورد کاپولا در جشنواره‌ای آمریکایی/ "گذشته" به استرالیا رفت 
"گذشته" اصغر فرهادی در کنار فیلم هایی از جیسون ریتمن، آلفونسو کوآرون، فیلمی از نوه فرانسیس فورد کاپولا و جدیدترین فیلم رابرت ردفورد از امروز در جشنواره تلوراید آمریکا نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در چهلمین دور برگزاری جشنواره فیلم تلوراید که مهمترین جشن سینمایی در کلرادوی آمریکا و یکی از با استانداردترین جشنواره های سینمایی آمریکاست، فیلم "گذشته" اصغر فرهادی در کنار شماری از مهمترین فیلم های سال به نمایش در می آید.

در این جشنواره که از امروز پنج شنبه (29 اوت) شروع به کار کرده و تا 2 سپتامبر ادامه پیدا می کند، مهمترین فیلم هایی که در جشنواره کن امسال به نمایش درآمدند، ارایه می شوند. "درون لوین دیویس" جدیدترین فیلم برادران کوئن، "نبراسکا" ساخته الکساندر پین و "همه چیز از دست رفته" ساخته جی.سی چندور با بازی رابرت ردفورد از دیگر فیلم های این جشنواره هستند.

در این جشنواره فیلم دیگری نیز از یک هنرمند ایرانی حضور دارد که فیلم "فیفی از شادی جیغ می کشد" ساخته میترا فراهانی درباره بهمن محصص هنرمند فقید و مشهور ایرانی است.

فرانسیس فورد کاپولا که 40 سال پیش در اولین دور جشنواره سینمایی تلوراید حضور داشت نیز با نوه 26 ساله اش گیا کاپولا که اولین فیلمش را با نام "پالو آلتو" ساخته در این جشنواره حضور خواهد داشت. در این فیلم اما رابرتز و جیمز فرانکو بازی کرده اند و محصول 2013 است.

امسال رابرت ردفورد نیز برای اولین بار مهمان این جشنواره است تا در شب نمایش جدیدترین فیلمش حضور داشته باشد. فیل کافمن، مایکل مور، جاش مرستون و گرک ناوا از دیگر کارگردان های آمریکایی حاضر در این جشنواره هستند. در پنج سال اخیر چهار فیلمی که برنده اسکار سال شدند، در این جشنواره نمایش داده شده بودند.

علاوه بر این فیلم "گذشته" به عنوان یکی از فیلم های بخش رقابتی جشنواره فیلم آدلاید استرالیا نیز انتخاب شده است. این جشنواره از 10 تا 20 اکتبر برگزار می شود و "گذشته" یکی از 12 فیلم منتخب برای بخش رقابتی آن است. 

 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2125342

اصغر فرهادی برای شرکت در دو جشنواره‌ی سینمایی راهی آمریکا شد

به نام پروردگار مهربان 

 

اصغر فرهادی برای شرکت در دو جشنواره‌ی سینمایی راهی آمریکا شد 

اصغر فرهادی برای نمایش فیلم «گذشته» عازم جشنواره‌ی فیلم «تلوراید» و «تورنتو» شد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،این کارگردان سینمای ایران که به تازگی برای نمایش جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش عازم آمریکا شده است، پس از شرکت در جشنواره «تلوراید» عازم کانادا می‌شود تا با فیلمش در جشنواره‌ی «تورنتو» شرکت کند.

اصغر فرهادی به تازگی دوبله‌ «گذشته» را در ایران به پایان رسانده است.   

http://isna.ir/fa/news/92060402623

اکران نسخه دوبله‌شده "گذشته" از اوایل شهریور

به نام پروردگار مهربان 

 

اکران نسخه دوبله‌شده "گذشته" از اوایل شهریور 

به گفته پخش‌کننده فیلم "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی، این فیلم از اوایل شهریور ماه به صورت دوبله فارسی روی پرده می‌رود.

علی سرتیپی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت دوبله فیلم "گذشته" گفت: کار دوبله "گذشته" به اتمام رسیده است و به زودی ایرج شهرزادی کار میکس نهایی را انجام می‌دهد. هفته آینده نیز یک نمایش برای خبرنگاران و منتقدان در تاریخ 5 شهریور ماه برگزار می کنیم و پس از آن نسخه دوبله شده در تهران و شهرستانها اکران عمومی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به استقبالی که از اکران "گذشته" در ایران شد حتما نسخه دوبله هم با حس و حال متفاوتی که دارد مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

دوبله این فیلم با مدیریت اصغر فرهادی در استودیو مؤسسه فرهنگی هنری رها فیلم و توسط مانی هاشمیان انجام شده است.

علی مصفا در نقش احمد، ساره بیات در نقش ماری با بازی برنیس بژو، علی سرابی در نقش سمیر با بازی طاهر رحیم، سحر دولت‌شاهی در نقش لوسی با بازی پائولین بورلت، آزاده صمدی در نقش نعیما با بازی سابرینا وازانی، بابک کریمی در نقش شهریار و بازیگران خردسال نیکی نصیریان در نقش لئا، دانیال آب‌دارباشی در نقش فواد صداپیشگی کرده‌اند.

مانی حقیقی و برخی دیگر از سینماگران دیگر نقش‌های کوتاه فیلم را دوبله کرده‌اند.

علاوه‌بر برنیس بژو بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و همچنین طاهر رحیم برنده جایزه سزار، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت بازیگر بلژیکی فیلم معروف "زندگی صورتی"، الیس آگویس، ژان جستین، سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

فیلم جدید فرهادی مدتی است با زیرنویس فارسی در سینماهای کشور اکران شده و فروش قابل قبولی داشته است و حال قرارست با دوبله فارسی نیز اکران داشته باشد. سرتیپی ابراز امیدواری کرد مخاطبانی که این فیلم را با زیرنویس دیده‌اند بار دیگر به تماشای این اثر سینمایی به صورت دوبله بنشینند.

همچنین پخش‌کننده "گذشته" در تلاش است نسخه دوبله شده را در شهرستان‌ها نیز به نمایش درآورد. 

 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2119623