سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سفر مسعود کیمیایی به پاریس

به نام پروردگار مهربان 

 

به گزارش کافه سینما به نقل از بانی فیلم، مسعود کیمیایی و پسرش پولاد کیمیایی صبح پنج شنبه عازم کشور فرانسه شدند. کیمیایی قرار است در پاریس با دوستان نویسنده اش دیدار کند. او از پاریس عازم پراگ می شود تا با دوست قدیمی اش پرویز دوایی ملاقات کند. از آخرین ملاقات کیمیایی و دوایی نزدیک به چهل سال می گذرد. البته در این سالها کیمیایی و دوایی با یکدیگر مکاتبه داشته اند. کیمیایی پس از حضور در پراگ نیز به آلمان و شهر کلن خواهد رفت. جایی که اسفندیار منفرد زاده سالهاست در آنجا زندگی می کند. سفر مسعود کیمیایی دو هفته به طول خواهد انجامید.

به گزارش کافه سینما، پرویز دوایی با حمایت از قیصر کیمیایی فصلی مهم در تاریخ نقد فیلم ایران را رقم زد و کیمیایی بارها از تاثیر او در ساخت قیصر سخن گفته است.   

http://www.caffecinema.com/news-iran/34-news-iran/13350-1392-07-28-04-29-26.html 

هایده صفی‌یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند

به نام پروردگار مهربان 

 

هایده صفی‌یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند 

هایده صفی‌یاری فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» تازه‌ترین فیلم رضا درمیشیان را تدوین می‌کند.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تدوین «عصبانی نیستم!» همزمان با فیلمبرداری آغاز شده و تاکنون به نیمه رسیده است.

این فیلم تازه‌ترین همکاری هایده صفی یاری با درمیشیان پس از فیلم «بغض» است.

فیلمبرداری «عصبانی نیستم!» پنج شنبه 24 مرداد آغاز و پس از 52 جلسه فیلمبرداری 19 مهر به پایان رسید.

«عصبانی نیستم!» داستانی اجتماعی دارد و تمام صحنه‌های آن در تهران و در بیش از 60 لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی ترین نقطه تهران صورت گرفته است.

گفته می‌شود این فیلم از تولیدات مستقل سینمای ایران است. سینمای مستقل به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان ، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه‌ای دریافت نشده است.

این فیلم اجتماعی همچنین نخستین حضور سینمایی «باران کوثری» پس از دو سال است. این بازیگر که آخرین حضورش در فیلم سینمایی «بغض» بود، برای دومین بار پس از «بغض» مقابل دوربین درمیشیان رفته است.

بقیه بازیگران «عصبانی نیستم!» همه تئاتری و از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده‌اند.

«بغض» فیلم قبلی درمیشیان در ششمین جشن منتقدان برنده سه جایزه بهترین کارگردانی اول، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌برداری شده بود و در بیش از پانزده فستیوال جهانی به نمایش درآمده است.

فهرست عوامل «عصبانی نیستم!» عبارتند از: نویسنده فیلمنامه و کارگردان: رضادرمیشیان طراح صحنه و لباس: باران کوثری مدیرتولید: مهدی بدرلو فیلمبردار:‌ علی اظهری صدابردار: نظام الدین کیایی طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پدرام علیزاده منشی صحنه : سیما مبارک شاهی دستیار اول فیلمبردار: منصورظهوری عکس: محمد بدرلو مجری گریم: نوید میرکیانی مدیر تدارکات: علیرضا همت عبیری دستیار دوم فیلم بردار: محمدرضا رسولی دستیار صدا: حسام مژدهی نیا دستیاران صحنه و لباس: سمانه حسینی ، داود ونداده، علیرضا خلفی گروه تدارکات: آرش نوری، سعید سجودی، علی بهرام خدمات: پدرام نامی پاشاکی سینه موبیل: حمید حاتمی امور مالی: علیرضا سبزوی حمل و نقل: عبدالله صدیقی، جواد نظری، عباس زینلی، محسن رمضانی تهیه کننده : رضا درمیشیان.

بازیگران: باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، میناکریمی جبلی، حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، جواد جوینده میرزا و...

عوامل این فیلم درباره‌ی داستان این فیلم در یک جمله‌ی یک خطی آورده‌اند: «خرداد1392: نوید و ستاره در تهران زندگی می‌کنند...» 

http://isna.ir/fa/news/92072716390

افتخاری دیگر برای گروه فیلمسازی

به نام پروردگار مهربان  

با سلام و عرض ادب و احترام
ضمن تبریک و شادباش عید سعید قربان خدمت تمامی شما بزرگواران

به اطلاع می رساند افتخاری دیگر برای گروه فیلمسازی رقم خورده است
نمایش فیلم داستانی "چند طبقه پایین تر" به نویسندگی و کارگردانی
دوست و همگروهی عزیزمان جناب آقای وحید قاضی میرسعید
در سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران
پنجشنبه 25 مهر ساعت 20:30 پردیس سینمایی ملت سالن شماره 3

آدرس پردیس سینما گالری ملت
خیابان ولی عصر - بزرگراه نیایش - روبروی کردستان
تلفن گویا  23162  
       

به مناسبت هفتاد و یک سالگی یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینمای آسیا، آمیتاب باچان

به نام پروردگار مهربان 

 

به مناسبت هفتاد و یک سالگی یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینمای آسیا، آمیتاب باچان 

جمعه نوزدهم مهر ستاره محبوب سینمای هند آمیتاب باچان که اعتبار این سینما در دنیاست،71 ساله شد. آمیتاب باچان بیش از چهل سال است که بازیگری می کند و در بیش از 180 فیلم هندی نقش آفرینی کرده است. او در اوایل سال های 1970 تصویر مرد جوان خشمگین را به سینمای هند آورد. کافه سینما به مناسبت زادروز این بازیگر نکاتی از اوج و فرودهای زندگی او را منتشر می کند.   

http://www.caffecinema.com/foreign-cinema/38-news-inter/13284-1392-07-21-04-20-57.html

رضاداد برای دبیری جشنواره‌ی فیلم فجر حکم گرفت

به نام پروردگار مهربان 

 

رضاداد برای دبیری جشنواره‌ی فیلم فجر حکم گرفت 

با حکم دکتر"حجت‌الله ایوبی"معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ،"علیرضا رضا داد" به دبیری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در متن حکم ،"علیرضا رضا داد"آمده است: «جناب آقای علیرضا رضا داد به موجب این حکم به سمت دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر منصوب می‌شوید.برگزاری با شکوهترین آئین سینمایی کشور همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،نماد پیوند سینمای ملی با ارزش‌های اصیل و جاودانه اسلام و انقلاب اسلامی است. با توجه به پیشینه موفق شما در عرصه مدیریت سینمایی،امیدوارم جشنواره‌ای در خور سینمای پر افتخار کشورمان برگزار نمایند.

امید فراوان دارم که جشنواره سی ودوم ،پایان زمستان دلسردی‌ها ،کدورت‌ها،بی‌مهری‌ها و مطلع فجرامید ،آرامش,پویایی و نشاط در سینمای ایران باشد.

از همه سینماگران عزیز می‌خواهم "کاروان سینمای امید"،را با همه وجود همراهی نمایند،باشد تا این کاروان باگذر از چالش های پیش رو ،به سوی فردایی باشکوه رهنمون گردد.بدان امید."

به گزارش ایسنا، علیرضا رضاداد به عنوان مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی پیش از این دبیر دوره بیست و دوم تا بیست و پنجم جشنواره‌ی فجر بوده که با حکم جدیدی که حجت‌الله ایوبی برای او زده است، برای پنجمین بار دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر شد. 

http://isna.ir/fa/news/92071308359

«گذشته» شانس اول اسکار خارجی از نگاه هالیوود ریپورتر

به نام پروردگار مهربان 

 

«گذشته» شانس اول اسکار خارجی از نگاه هالیوود ریپورتر  

گزارش نشریه هالیوود ریپورتر درباره شانس‌های موفقیت در اسکار 2014 حاکی از دورنمای امیدوارکننده برای فیلم «گذشته» اصغر فرهادی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «اسکات فینبرگ»، تحلیگر باسابقه نشریه سینمایی هالیوودریپورتر در حالی به پیش‌بینی بخت‌های اصلی جوایز اسکار 2014 در بخش‌های گوناگون پرداخته که نماینده سینمای ایران به عنوان شانس اصلی کسب اسکار فیلم خارجی معرفی شده است.

هالیوود ریپورتر طبق روال سال‌های گذشته به بررسی و پیش‌بینی شانس‌های اصلی اسکار 2014 در بخش‌های گوناگون پرداخته است.

«فینبرگ» که سال گذشته توانست از مجموع 9 فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم، هشت فیلم را به درستی پیش‌بینی کند در اسکار سال 2006 و 2013 نیز در مجموع از 24 برنده، 21 برنده را به درستی با توجه به عواملی چون دیدگاه شخصی، ملاحظات تاریخی، برندگان پیشین و مصاحبه با فعالان عرصه سینما و فیلمسازی پیش‌بینی کرده است.

در پیش‌بینی «فینبرگ» از بخت‌های اصلی بهترین فیلم اسکار هشتادوششم نام فیلم‌هایی چون «کاپیتان فیلیپس»، «جاذبه»، «گرگ وال‌استریت»، «کلاهبرداری آمریکایی»، «باتلر»، «دوازده سال بردگی» و «همه چیز تمام است» به چشم می‌خورد.

طبق پیش‌بینی هالیوود ریپورتر، در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی - نماینده ایران - شانس اول است و پس از آن فیلم‌های «شبیه پدر، شبیه پسر» از ژاپن، «زیبایی بزرگ» از ایتالیا، «گلوریا» از شیلی و «اپیزودی از زندگی آیرون پیکر» از بوسنی‌ اصلی‌ترین بخت‌های کسب اسکار محسوب می‌شوند.

بر اساس این پیش‌بینی، «پائول گرین‌گراس» (کاپیتان فیلیپس)، «آلفونسو کواران»(جاذبه)، «مارتین اسکورسیزی»(گرگ وال‌استریت)، «دیوید اوراسل»(کلاهبرداری آمریکایی) و «لی دانیلز»(باتلر) از گزینه‌های اصلی کسب اسکار بهترین کارگردانی به شمار می‌روند.

«رابرت ردفورد» برای نقش‌آفرینی در «همه‌چیز از دست رفته»، «لئوناردو دی‌کاپریو» (گرگ وال‌استریت)، «فارست ویتاکر»(باتلر)، «تام هنکس»(کاپیتان فیلیپس) و «ادریس آلبا» برای «ماندلا» شانس‌های اصلی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد خواهند بود.

«کیت بلانش»(یاسمن آبی)، «ساندرا بولاک»(جاذبه)، «کیت وینسلت»(روز کارگر)، «جودی دنچ»(فیلومنا) و «اما تامپسون» (نجات آقای بانک) دارای بالاترین شانس برای کسب اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن هستند.

در این بخش، «برنیس بژو» - بازیگر فیلم «گذشته» - که جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را برای ایفای نقش «مری» به دست آورد، از جمله تهدیدات اصلی برای کسب اسکار بهترین بازیگر زن معرفی شده است.

در بخش بهترین فیلمنامه اصلی طبق پیش‌بینی نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر «دیوید اوراسل» برای «کلاهبرداری آمریکایی»، «آلفونسو کواران» (جاذبه)، «برادران کوئن» (درون لیون دیویس)، «وودی آلن» (یاسمن آبی)، «انی استرانگ» (باتلر) حائز بالاترین شانس کسب اسکار هستند.

انیمیشن‌های «یخ‌زده»، «باد می‌وزد»، «دانشگاه هیولا» و «خانواده کرودها» نیز مهمترین گزینه اسکار بهترین انیمیشن به شمار می‌روند. 

http://isna.ir/fa/news/92071308335

برای سالروز تولد مخترع سینما

به نام پروردگار مهربان 

 

برای سالروز تولد مخترع سینما  

لوئیس لومیر که از او و برادرش «آگوست» به عنوان مخترعین سینما یاد می‌شود، 149 سال پیش در ششم اوت 1964 در فرانسه متولد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برادران «لومیر» در 11 جولای 1895 با تولید تصویر متحرک و پایه‌گذاری اولین نمایش عمومی در سالن نمایش سینما به شکل امروزی، نام خود را در تاریخ به عنوان مخترعین سینما ثبت کردند.

«آگوست» و «لوئیس لومیر» در سال‌های 1862 و 1864 در شهر «بزانسون» فرانسه متولد شدند و در سال 1870 برای تحصیل در بزرگترین مدرسه فنی لیون عازم این شهر شدند.

«آنتونی لومیر»، پدر برادران لومیر صاحب یک کارخانه‌ی عکاسی بود که لوئیس به عنوان فیزیکدان و آگوست به عنوان مدیر در آن کار می‌کردند. پس از بازنشستگی پدر برادران لومیر، در سال 1892 آنها شروع به ساخت تصاویر متحرک کردند و در 13 فوریه 1895 دستگاه ابداعی خود را به نام «سینماتوگراف» ثبت کردند.

«سینماتوگراف» دستگاهی بود که هم برای نمایش فیلم و همچنین برای تصویربرداری از آن استفاده می‌شود. اولین فیلم در 19 مارس 1895 کارگران کارخانه‌ی لومیر را به تصویر کشید که در حال ترک کارخانه بودند.

برادران «لومیر» در اولین نمایش فیلم عمومی به شکل امروزی در 28 دسامبر 1895، 10 فیلم کوتاه شامل اولین فیلم خودشان را در «گراند کافه» پاریس به نمایش گذاشتند. مدت زمان هر فیلم حدود 50 ثانیه بود.

برادران لومیر با نخستین نمایش رسمی‌، سینما را به عنوان یک رسانه‌ی گروهی مستقل و مثابه یک زبان و نمایش نوین معرفی کردند.

از آنها چند فیلم کوتاه باقی مانده است که نه تنها اولین فیلم‌های سینمایی جهان، بلکه اولین فیلم مستند و کمدی دنیا نیز در میان آنها یافت می‌شود. اگرچه آنها در ابتدا به اختراع خود با نوعی تردید می‌نگریستند، اما اختراع آنها تمام مردم جهان را به خود جلب کرد و امروزه در مقیاسی وسیع‌تر، هنرهای تصویری و رسانه‌های تصویری نقطه‌ای از جهان را بی‌تسلط نگذاشته‌اند. 

http://isna.ir/fa/news/92071308089

«گذشته» نماینده‌ی سینمای ایران در اسکار شد

به نام پروردگار مهربان 

 

«گذشته» نماینده‌ی سینمای ایران در اسکار شد / کیمیایی به نمایندگی از داوران گزارش داد

فیلم سینمایی «گذشته» نماینده سینمای ایران در اسکار 2014 شد.

به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر اسفندیاری اعلام کرد: کمیته انتخاب فیلم پس از ورود به بحث در خصوص دو نامزد نهایی، فیلم‌های«دربند» ساخته پرویز شهبازی و «گذشته» ساخته اصغر فرهادی، در یکی از چالشی‌ترین جلسات ادوار اخیر، عاقبت به معرفی «گذشته» به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی رای داد.

بنا بر این گزارش، طبق اعلام بنیاد سینمایی فارابی، «اعضاء کمیته با تاکید بر ارزش‌های غیر قابل انکار دو فیلم، با توجه به مباحثات به عمل آمده در جمیع جهات، از اهمیت موضوع زبان و فرهنگ ایرانی و صنعت کنونی سینمای ایران تا برخورداری از بیشترین احتمال موفقیت و توجه به راهبردهای آینده سینمای ایران در تاثیرگذاری مستقیم بر جریان تولید در سایر کشورها، با مطالعه دقیق تاریخچه و مقررات جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، در نهایت به انتخاب فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی رای دادند و توافق کردند گزارشی از بحث‌های به عمل آمده در جلسات کمیته به قلم یکی از پایه گذاران سینمای نوین ایران، هنرمند بزرگوار، استاد مسعود کیمیایی، تنظیم گردد. متن این گزارش به قلم ایشان به شرح زیر است:

گزارشی از مجمع داوران برای انتخاب یک فیلم از سینمای ایران جهت معرفی به دوره هشتاد وششم اسکار

«وجدان، رَحِم داوری است

امر قضاوت بر موج‌های سهمگین است. این زمانی بسیار حساس، سرنوشت می‌سازد که هنرمندی به داوری یک اثر هنری بنشیند و دلیل بیاورد. داوری در وجدان رشد می‌کند. و سرنوشتی که با خطا بر یک اثر محتوم شود در عمر هنرمند قضاوت شده و قضاوت کرده به تاثیری رنج ساز می‌رسد که قابل بخشش نیست.

داورانی انتخاب می‌شوند تا از میان حدود پنجاه فیلم یک فیلم را انتخاب کنند تا معرفی به آکادمی اسکار شود. داوران به جمع نشسته همه آگاه بر هنر خود هستند و جای آنها در جامعه امن است.

اعتبار اسکار از سینمای پر بحث و ریشه‌دار آمریکا می‌آید. سینمای آمریکا تفکری به سینمای جهان دارد که انکار ندارد. اما در گرامر یک فیلم بدون شک سینمای آمریکا موثر اول بوده است.

هنوز سلسله فیلم‌های نوآر، وسترن، حتی موزیکال گرامرهای از تجربه آمده را در مدارس هنر تدریس می‌کنند. این تربیت هنوز در داوری‌های اسکار مشهود است.

سینما، ادبیات و خصوصا شعر در آسیا، اروپا و در سال‌های اخیر در آفریقا و آشکارا سینما و ادبیات در آمریکای جنوبی مستقل بوده است. آیا باید اثری انتخاب شود که در داربست تفکر یک جشنواره اندازه گیری شود یا آن همه رعایت هنرمندانه نیست. اثری که رعایت نمی‌کند مستقل است و استقلال هنرمند به معنای برآمده از جامعه‌ای آزاد است.

داوران این دوره همه از هنرمندان مستقل و یا تلاشگر برای رسیدن به استقلال هستند.

موضوع اول توان سخندانی داور است که می‌تواند عقایدش را در هنردانی بگوید. و اگر چنین نشود دلایل نگفته، قضاوت را تخریب می‌کند.

توجه داور به مقوله بسیار مهم «حقیقت سازی» باشد که حقیقت‌های دست‌ساز فرازهای یک اثر را نسازد، هیچ تخیلی تولید نشود، صحت مفهوم سازی، دانستن به کاربرد هنری فنون که ختم به دانستن تکنیک است، ربط داده‌ها.... پیدایش این همانی‌ها و یا تمثیل سازی با وجدان داوری به گفتگوها بیاید.

ربط‌ها و پیدایی ناشناخته‌ها به شناخته‌های معلوم همراه با دانستگی باشد.

باید دست فیلمی را داوران بگیرند و از این بزرگراه پر خطر رد کنند. اسفناک که در آن سوی بزرگراه اشتباه کرده باشی. داوران در این صبح فقط عقاید پاکیزه خودشان را سخن بانی کردند و به پای عقاید شریف خودشان دلایل آزاد خودشان را رای کردند.

با احترام به تمام فیلم‌ها دوازده فیلم ماند و از میان این مانده دو فیلم در کنار هم، هم قد و هم اعتبار ماندند. باشد که عقیدۀ تندرست با مهر بیاید که مهر با وجدانِ هنرمند است حتی اگر درباره بی مهری قضاوت کند. فیلم «گذشته» اثر آقای اصغر فرهادی و فیلم «در بند» اثر آقای پرویز شهبازی.

«دربند» داوران را به بند کرد و در بند فیلم «گذشته» شد. در هم شدند. پر از اعتبار، پر از سینما و پر از تعهد، ابزار و کلمات قدیمی‌اند. باید از آنها معنای تازه‌ای ساخته شود. هر دو سینمای قصه‌گو که پیدایش اسطوره و حماسه از قصه گویی آغاز می‌شود.

«دربند» با موضوعی ایرانی، با پرداختی از سینمای متداول مستقل، آمده از سینمای معترض و فیلم «گذشته»، صاحب یک سینمای متاثر از گرامر سینمایی جهان، پر از دانایی های یک فیلمبردار، بازی بازیگران و چرخیدن در یک خانه کوچک، بدون گم کردگی و خلاف راه.

از فیلم «دربند» چیزی کسر نشد، در بلندی ایستاد و فیلم «گذشته» با یک عقیده پیش بینی شده روبرو شد که به قضاوت‌های سینمای آمریکا، خصوصا شناخت شیوه کارگردانی آقای اصغر فرهادی آشناتر است.

داوری در دو شکل خود قضاوت می‌شود: واقعی – عینی و ارزشی.

گمان‌ها راه‌های زیادی را درباره شناخت پیشنهاد می‌کنند، اما هیچگاه نمی‌توان از راه گمان به شناخت و از این شناخت به حقیقت ناپیدای قضاوت در هنرها رسید.

با اطمینان می‌گویم در این قضاوت ها، به وقت پایان، اشکی پنهان با ماست. نکند بادی آشنا و بر حق به بادبان دیگری بوزد؟

فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی انتخاب شد.»

اعضاء کمیته: مسعود کیمیایی، بهروز افخمی، کمال تبریزی، حسن حسندوست،مسعود رایگان، علیرضا زرین دست، حسین معززی نیا، امیر اسفندیاری و فاطمه معتمد آریا.  

 

http://isna.ir/fa/news/92070704522

2 نامزد نهایی ایران برای معرفی به اسکار

به نام پروردگار مهربان 

 

2 نامزد نهایی ایران برای معرفی به اسکار 

کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی دو نامزد نهایی را برای حضور به عنوان نماینده ایران برای رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این انتخاب پس از انجام بحث‌ها و بررسی‌های مختلف در خصوص آثار موجود در سینمای کشور و نیز فهرست فیلم‌های معرفی‌شده برای هشتاد و ششمین مراسم اسکار از سوی سایر کشورها و همچنین وضعیت نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال‌های گذشته صورت پذیرفت.

امیر اسفندیاری سخنگوی این کمیته اعلام کرد: در روزهای اخیر بنا به درخواست بعضی از اعضای کمیته، برخی از عناوین فهرست کوتاه مورد مرور دقیق‌تر قرار گرفت. اعضای این کمیته - فاطمه معتمدآریا، مسعود کیمیایی، بهروز افخمی، کمال تبریزی، حسن حسندوست، مسعود رایگان، علیرضا زرین‌دست، حسین معززی‌نیا و امیر اسفندیاری – در نهایت دو فیلم «دربند» ساخته پرویز شهبازی و «گذشته» ساخته اصغر فرهادی را در مقام نامزدهای نهایی برای معرفی به آکادمی اسکار برگزیدند.  

http://isna.ir/fa/news/92070603892  

در حال اکران

به نام پروردگار مهربان 

 

فیلم دربند (1391) 

کارگردان: پرویز شهبازی 

نویسنده: پرویز شهبازی   

تدوینگر: پرویز شهبازی 

تهیه کننده: امیر سمواتی

فیلمبردار: هومن بهمنش  

صدابردار: منصور شهبازی 

طراح صحنه و لباس : کیوان مقدم 

بازیگران: پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی، فریدالدین سمواتی، لادن سلیمانی