سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

صبح امروز فیلم اصغر فرهادی برنده جایزه گلدن گلابس شد

 

 در مراسم اهدای جوایز جشنواره سینمایی گلدن گلوب در شهر لس آنجلس آمریکافیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی توانست جایزه بهترین فیلم خارجی حاضر در جشنواره را از آن خود کرده و شانس خود را برای دریافت جایزه اسکار دو چندان کند. 

فیلم جدایی نادر از سیمین که اکران عمومی آن از دو هفته پیش در سینماهای ایالات متحده آمریکا ، آغاز شده است، برای گرفتن جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب با فیلم های "در سرزمین خون و عسل" به کارگردانی آنجلینا جولی، "گل های جنگ" به کارگردانی ژانگ ییمو، "پسری با دوچرخه به کارگردانی"برادران داردن، و فیلم "پوستی که در آن زندگی می کنم"، به کارگردانی پدرو آلمودوار رقابت می کرد.
 کسب جایزه گلدن گلوب امیدهای فرهادی را برای کسب جایزه اسکار افزایش می دهد . جدایی نادر از سیمین برای شرکت در هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار، به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب شده است.
تا کنون هیچ فیلم ایرانی موفق به کسب جایزه اسکار نشده است و تنها در سال 1998 فیلم "‌بچه های آسمان " مجید مجیدی در فهرست 5 نامزد نهایی کسب اسکار قرار گرفت.
 جدایی نادر از سیمین محصول سال 1389 است و تا کنون دهها جایزه معتبر بین المللی از جمله جوایز جشنواره های فیلم برلین ، ملبورن ، سن سباستین ، تورنتو ، آمستردام ، سن پترز بورگ و پاسیفیک را از آن خود کرده است .
این فیلم همچنین دربیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال گذشته نیز 5 سیمرغ بهترین کارگردانی، فیلمنامه ، فیلمبرداری، صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت و 2 دیپلم افتخار کسب کرده است .
 ما هم بهش تبریک میگیم و امیدواریم روند موفقیتش تداوم داشته باشه

دو سوال از درس مبانی انیمیشن

۱ - انواع تخیل  

-علمی  

-خطای دید 

- شاعرانه ادبی  

توضیحی در این مورد نداشتم که بدم

۲ - روند خلق یک انیمیشن به روایت استاد  

the produser - فضای مورد استفاده گروه+وسائل+بانک تصویری

the director - کارگردان+متن+تم نیل

the disianer - طراح

the key animator - طراحی حرکت اول و آخر هر شخصیت

assistant animator -دستیار انیماتور اصلی که بر اساس نظر کی انیماتور کارهای طراحی کامل شونده را انجام میدهد - من خودم هم نفهمیدم یعنی جی !!! 

the inker and colourist - رنگ آمیزی لباسها و بافتهای طراحی شده تک تک فریمها

the checher - تمامی طرح ها را چک می کند

the cameraman - فیلمبردار اصلی

tha editor 

studio manager - اداره کننده استودیو که بر تمامی امور آگاهی و تسلط دارد 

 

دوستان گرامی اگر اطلاعات کامل تری دارید بفرستید

 

صفحه اختصاصی برای هر یک از دانشجویان

دوستان همراه  

در نظر داریم برای هر یک از دانشجویان یک صفحه اختصاصی شامل عکس،آدرس ایمیل،سوابق هنری و ...در وبلاگ ایجاد شود.علاقمندان به داشتن این صفحه اطلاعات خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند  

 remee_1978@yahoo.com  

 

شایان ذکر است استفاده از وبلاگ نیاز به عضویت ندارد