سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

سینما 11

وبلاگ دانشجویان فیلمسازی واحد 11

نویسنده‌ «بربادرفته» ‌113 ساله شد

به نام پروردگار مهربان 

 

نویسنده‌ «بربادرفته» ‌113 ساله شد 

17 آبان‌ ماه صدوسیزدهمین زاد‌روز «مارگارت میچل»، نویسنده‌ی زن آمریکایی و خالق رمان «بربادرفته» است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارگارت میچل، نویسنده‌ی زن آمریکایی بود که به ‌خاطر رمان ماندگار «بربادرفته» در سال 1937 برنده‌ی جایزه‌ی ادبی «پولیتزر» شد.

مارگارت در 8 نوامبر سال 1900 در آتلانتا در ایلالت جورجیا زاده شد. وی تحصیلات خود را در رشته‌ی پزشکی ادامه داد؛ اما به علت مرگ مادرش آن‌ را نیمه‌کاره گذاشت و به روزنامه‌نگاری پرداخت.

میچل در سال 1926 شروع به نوشتن رمان «بربادرفته» کرد که سرانجام در سال 1936 چاپ شد و به سرعت به 16 زبان ترجمه شد. بیش از 30 میلیون جلد از این کتاب فروخته شده است. میچل با شاهکار ادبی‌اش برنده‌ی جایزه کتاب ملی شد و «بربادرفته» عنوان برترین رمان سال 1936 را به خود اختصاص داد. 

این کتاب منبع اصلی فیلم سینمایی معروفی به همین نام است که در سال 1939 توسط «کلارک گیبل» ساخته شد و با بردن 10 جایزه‌ی آکادمی اسکار، رکورد کسب این جایزه معتبر را شکست. تاکنون اقتباس‌های نمایشی و سینمایی بسیاری از این اثر ادبی انجام شده است.

طی سال‌های اخیر مجموعه نوشته‌های نوجوانی میچل به همراه داستان بلندی با عنوان «لیسن گم‌شده» به چاپ رسید. همچنین کتابی از مجموعه مقالات این نویسنده آمریکایی که در مجله «آتلانتا» به چاپ می‌رسید، روانه بازار کتاب شد تا خوانندگان به قدرت قلم خالق «بربادرفته» بیش از پیش پی ببرند. 

 

http://isna.ir/fa/news/92081710809 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد